بیست سال پس از تولید اولین ابرخودروی کونیگزگ با نام CC8S، جانشین معنوی آن رونمایی شده است. کونیگزگ CC850 اشتراکاتی با یسکو (Jesko) دارد اما نمیتوان صرفاً آن را یک مدل یسکو با بدنه جدید دانست زیرا از ویژگیهای اختصاصی زیادی بهره میبرد. به گفتهٔ مؤسس شرکت «کریستین فون کونیگزگ»، ظرفیت تولید یسکو بهطور کامل فروخته شده و CC850 هایپرکار بعدی این شرکت خواهد بود که روی خط تولید میرود.
CC850 در ظاهر بسیار شبیه CC8S سال ۲۰۰۲ است و عدد ۵۰ در نام آن به معنای تعداد تولید آن است که فقط ۵۰ دستگاه خواهد بود. جذابترین ویژگی این هایپرکار جدید کونیگزگ اما گیربکس واقعاً منحصربهفرد آن است. کونیگزگ این گیربکس را «قویترین و سریعترین گیربکس دستی تولیدی جهان» مینامد و نام TWMPAFMPC را بر آن نهاده که مخفف همین عبارت مذکور است. البته CC850 درواقع از همان گیربکس ۹ سرعته یسکو استفاده میکند ولی اگر داخل کابین را ببینید یک دستهدندهٔ دستی شش سرعته خواهید دید که هرگز نمایشی نیست و حتی یک پدال کلاچ هم آن را همراهی میکند.
کونیگزگ در این گیربکس پدال کلاچ و تعویض دندهٔ مکانیکی را به گیربکس ۹ سرعتهٔ چند کلاچه متصل کرده است. به گفتهٔ سازندهٔ سوئدی، رفتار و احساس این گیربکس دقیقاً مثل نمونههای دستی واقعی خواهد بود؛ بنابراین، در حالت دستی میتوان با CC850 مثل خودرویی با گیربکس دستی معمولی رانندگی کرد. این یعنی برای تعویض دنده کلاچ موردنیاز خواهد بود و اگر ناگهان کلاچ رها شود خودرو خاموش خواهد شد. البته هرچند این گیربکس درواقع یک نمونهٔ ۹ سرعته است اما در هر زمان مشخص تنها شش دندهٔ آن در دسترس خواهد بود ولی بااینوجود، ضریب دندهها بسته به حالت رانندگی تغییر میکند.
از این طریق، امکان استفاده از هر ۹ دندهٔ گیربکس وجود خواهد داشت و فقط باید برای دسترسی به آنها حالات رانندگی را تغییر داد. در همین حال، امکان قرار دادن گیربکس را در حالت اتوماتیک هم وجود دارد؛ اما علاوه بر گیربکس، CC850 پیشرانهٔ خود را هم از یسکو قرض گرفته است. این یعنی در سینهٔ هایپرکار جدید کونیگزگ همان پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته است که با بنزین ۱۱۸۵ اسب بخار قدرت تولید میکند اما در صورت استفاده از سوخت E85 خروجی آن به ۱۳۸۵ اسب بخار قدرت و ۱۳۸۵ نیوتن متر گشتاور میرسد. هرچند این اعداد نسبت به یسکو کاهش داشتهاند اما به گفتهٔ کونیگزگ، به دلیل استفاده از توربوشاررژهای کوچکتر، تأخیر توربو به صفر رسیده است.
به نظر میرسد این شرکت سوئدی به عدد ۱۳۸۵ علاقهٔ خاصی دارد زیرا وزن CC850 هم ۱۳۸۵ کیلوگرم است. همانطور که در ابتدا اشاره شد، برای بزرگداشت تولد پنجاهسالگی کریستین فون کونیگزگ، از این خودرو تنها ۵۰ دستگاه ساخته میشود. این شرکت هنوز قیمت CC850 را اعلام نکرده است.