خوراک لوبیا سبز بدون گوشت یکی از خوراک های گیاهی می باشد که فاقد گوشت است و برای کسانی که طعم و مزه گوشت را دوست ندارید و یا به گوشت دسترسی ندارد گزینه بسیار خوبی می باشد. این گیاه به دلیل استفاده از سبزیجات بسیار رژیمی و خوش طعم است و برای کسانی که در رژیم لاغری هستند نیز مناسب است. شما می توانید خوراک لوبیا سبز بدون گوشت را با نان تازه یا پلو سرو کنید و از انواع سبزیجات دلخواه خود استفاده کنید. لوبیا سبز یکی از سبزیجات بسیار مقوی و پر خاصیت است که برای هضم غذا و گوارش گزینه خوبی می باشد و کالری کمی دارد و می توانید با خیال راحت این خوراک لوبیا سبز بدون گوشت را میل کنید و از خواص خوب سبزیجات در آن بهرمند شوید.

مواد لازم برای تهیه خوراک لوبیا سبز بدون گوشت با قارچ
لوبیا سبز ۴۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
رب ۱ ق غذا خوری
سیب زمینی ۱ عدد
قارچ ۵ عدد
هویج ۲ عدد
زعفران به مقدار لازم
غوره یا آبلیمو ۱ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، دارچین، پودر سیر به مقدار لازم
 
طرز تهیه خوراک لوبیا سبز بدون گوشت گیاهی و رژیمی
مرحله اول: آماده سازی لوبیا سبز
ابتدا باید لوبیا سبز را پاک کنید و سر و ته لوبیا را بزنید و خرد کنید و بشورید و داخل آبکش قرار دهید تا خشک شود. شما می توانید برش های لوبیا سبز را بسته به سلیقه خود در ابعاد متفاوت ببرید. لوبیا را می توانید نیم پز کنید و بعد در خوراک استفاده کنید.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز
پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه به همراه کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا سبک و طلایی شود و در ادامه سیب زمینی را پوست بگیرید و به همراه هویج پوست گرفته و معکبی شده با پیاز تفت دهید تا سبک شوند.
 
مرحله سوم: افزودن لوبیا
در ادامه باید قارچ اسلایس شده و شسته را اضافه کنید و تفت دهید تا آب قارچ کشیده و بعد رب را با ادویه ها اضافه کنید و خوب تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود و خوش رنگ شود و در ادامه ۲ پیمانه آبجوش بریزید و حرارت را بالا ببرید تا بجوش بیاید و بعد بگذارید با حرارت کم پخته شوند.
 
مرحله چهارم: تهیه خوراک لوبیا سبز بدون گوشت
در ادامه وقتی همه سبزیجات پخته شدند باید کمی زعفران به همراه آبغوره یا آبلیموترش تازه اضافه کنید و نمک خوراک را اندازه کنید و اجازه دهید تا خوراک کاملا غلیظ و جا افتاده شود. سپس داخل کاسه کشیده و به همراه نان تازه سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه خوراک لوبیا سبز بدون گوشت گیاهی
شما می توانید از چوب دارچین استفاده کنید و بعد از پخت از خوراک خارج کنید.
می توانید از سبزیجات دلخواه برای پخت خوارک استفاده کنید.
اگر طعم و مزه سیر را دوست دارید می توانید ۲ حبه سیر اضافه کنید.