کیک ایتالیایی کاکائویی یکی از انواع کیک ها می باشد که بسیار ساده ولی فوق العاده خوشمزه است. کیک ایتالیایی شکلاتی یا کاکائویی طعم خوبی دارد و همچنین می توانید آن را در کافی شاپ های خود تهیه کنید. بیس این کیک قهوه و کره می باشد و در کنار یک شات اسپرسو داغ بسیار خوش طعم می شود. برلی پخت کیک می توانید از انواع قالب ها استفاده کنید و می توانید برای قهوه این کیک خودتان در منزل قهوه دمی تهیه کنید و یا می توانید از قهوه فوری استفاده کنید. کیک ایتالیایی کاکائویی را می توانید همانند دیگر کیک ها با فر و بدون فر تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه کیک ایتالیایی کاکائویی
شکر ۱ پیمانه
شکلات چیپسی ۱۲۰ گرم
آرد ۲۶۰ گرم
بیکینگ پودر ۱.۵ ق چای خوری
تخم مرغ ۱ عدد
زرده تخم مرغ ۱ عدد
کره ۱۰۰ گرم
نمک ۱ پنس
قهوه دم کرده ۱/۲ پیمانه
 
طرز تهیه کیک ایتالیایی کاکائویی با شکلاتی
مرحله اول: آماده سازی مواد
ابتدا همه مواد را یک ساعت قبل در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شوند. سپس همه مواد را اندازه گیری کنید و فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید و برای پخت بدون فر نیز باید یک قابلمه چرب شده را روی شعله پخش کن قرار دهید تا گرم شود.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ
در ادامه قهوه اسپرسو را می توانید با کمک موکاپات یا ۱ ساشه قهوه فوری و آبجوش خوب مخلوط کنید. تخم مرغ ها را به همراه زرده و شکر داخل کاسه ریخته و برای ۴ دقیقه با دور تند همزن برقی بزنید تا مواد خوب مخلوط شوند. سپس کره نرم شده را اضافه کنید و برای چند دقیقه دیگر مجدد مواد را هم بزنید و در حین همزدن حتما دورگیری کنید تا کره به خوبی هم بخورد.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک ایتالیایی
در ادامه قهوه دم کرده را اضافه کنید و برای ۱ دقیقه در حد مخلوط شدن هم بزنید. آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و سه بار کنید و حالا باید به تدریج مواد آردی را به کیک اضافه کنید و با لیسک خوب مواد را در یک جهت هم بزنید. در انتها شکلات چیپسی را اضافه کنید.
 
مرحله چهارم: پخت کیک ایتالیایی شکلاتی
قالب مورد نظر را خوب چرب کنید و مایه کیک را روی آن بریزید و سه بار به سطح بکوبید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۲۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ قرار دهید و برای پخت بدون فر نیز مواد را داخل قابلمه ریخته و روی دری قابلمه دمکنی قرار دهید و برای ۳۵ دقیقه بگذارید تا پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک ایتالیایی کاکائویی
بهتر است برای تهیه کیک های کره ای از قالب میان تهی استفاده کنید تا پف بیشتری کنید و بهتر پخته شود.
کره باید کاملا نرم باشد.
قالب گرد ساده به قطر ۲۰ استفاده کنید