ناگت مرغ پنیری یکی از فست فود های بسیار پر طرفدار و خوشمزه در جهان می باشد که همه ما طعم آن را یک بار چشیده ایم و علاقمند هستیم آن را در خانه همانند بسته بندی ها آماده تهیه کنید. تهیه ناگت مرغ پنیری در خانه کار بسیار ساده ی می باشد و با رعایت کردن یک سری نکات شما می توانید به روش بازاری در خانه یک ناگت سالم و مقرون به صرفه تهیه کنید. ناگت مرغ در سال ۱۹۵۰ توسط رابرت سی یک دانشمند غذا و استاد دانشگاه کرنل اختراع شده و بعد ها شرکت مک دونالدز دستور پخت ناگت را مورد تحول قرار داد و فروش خود را با این محصول چندین برابر کرد. 

مواد لازم برای تهیه ناگت مرغ پنیری خانگی
سینه مرغ ۹۰۰ گرم
سیر له شده ۱ ق چای خوری
نشاسته ذرت ۲ ق سوپ خوری
نان تست نرم ۲ برش
پنیر خامه ای یا خامه ۲ ق سوپ خوری
سس خردل ۱ ق سوپ خوری
پنیر موزرلا ۱۵۰ گرم حدود ۱ پیمانه
آرد سفید ۱ پیمانه
بکینگ پودر ۲ ق چای خوری
آب به میزان لازم
آرد سوخاری
نمک و فلفل سیاه، فلفل قرمز، زنجبیل، تخم گشنیز، پودر پیاز، پودر سیر، آویشن به مقدار لازم
 
طرز تهیه ناگت مرغ پنیری خوشمزه و راحت به روش بازاری در خانه
مرحله اول: آماده سازی مرغ
ابتدا باید سینه مرغ را بدون استخوان یا شنسیل استفاده کنید و فیله اصلا برای تهیه ناگت مناسب نیست. مرغ بدون استخوان را داخل یک کاسه آب سرد و ۱ ق سوپ خوری نمک برای ۱ ساعت استراحت دهید و بعد از۳۰ دقیقه برش بزنید و آبکشی کنید.

مرحله دوم: میکس کردن مواد
برای تهیه این غذا نیاز به غذاساز یا چرخ گوشت دارید. سینه مرغ را داخل چرخ گوشت یا غذاساز ریخته و خوب میکس کنید تا پوره شود. حالا باید ادویه ها را به همراه سیر و نان تست پنیر خامه ای و سس خردل و نشاسته ذرت اضافه کنید و مواد را مجدد خوب میکس کنید تا یکدست شود.

مرحله سوم: استراحت مواد
بعد از اینکه مواد یکدست شدند از کاسه غذاساز خارج کنید و داخل یک کاسه بریزید و پنیر رنده شده را اضافه کنید و مواد را باید خوب ورز دهید تا یکدست شود. سپس روی مواد را بپوشانید و مواد ناگت را برای ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه ها به خورد هم برود.

مرحله چهارم: پخت ناگت مرغ پنیری
یک نایلون فریزر را روی سطح کار باز کنید و روی آن را با کمی روغن چرب کنید. حالا مواد ناگت را روی آن به ضخامت نیم سانت پهن کنید و با قالب دلخواه کاتر بزنید و داخل یک سینی که از قبل نایلون انداخته قرار دهید و برای ۱ ساعت در فریزر قرار دهید تا خودش را بگیرد. آرد سفید و بیکینگ پودر و کمی آب سرد را باهم مخلوط کنید تا مخلوط رقیقی بدست بیاید و بعد ناگت ها را داخل آرد و آب بزنید و در انتها داخل پودر سوخاری بزنید و داخل روغن سرخ کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه ناگت مرغ پنیری خوشمزه و ساده با پنیر رنده شده
می توانید بعد از سوخاری کردن داخل نایلون قرار دهید و بسته بندی کنید و در فریزر نگهداری کنید.
غلظت مواد آب و آرد و بیکنیگ پودر باید مانند ماست یا فرنی روان باشد.
از پودر سوخاری نارنجی استفاده کنید.