نان ها یکی ساده ترین قسمت آشپزی هستند که شما می توانید برای افطار یا صبحانه و عصرانه این نان خوشمزه و نرم را تهیه کنید. این دستور را فوق العاده راحت می باشد و شما می توانید با خمیرمایه یک نان نرم و پنبه ای تهیه کنید. دقت کنید اگر کمی بهبود دهنده به مواد خمیر بزنید ماندگاری نان افزایش پیدا می کند و شما می توانید این نان ها را به مدت بیشتری در یخچال نگهداری کنید و یا می توانید در فریزر قرار دهید و هر بار به مقدار دلخواه بردارید و گرم کنید. امروز طرز تهیه نان خانگی مناسب افطار را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم
آرد ۴ لیوان
خمیر مایه ۱ ق سوپ خوری
شکر ۱ ق غذا خوری

نمک ۱ ق چای خوری
بهبود دهنده ۵ گرم
کره ۸۰ گرم
آب ۲۵۰ میلی لیتر
تخم مرغ ۱ عدد
کنجد برای تزیین
زردچوبه و سیاه دانه به دلخواه

نان شیرمال مغزدار یکی از نان های فوق العاده خوشمزه و ساده است که می توانید برای ماه مبارک رمضان تهیه می شود. این …
طرز تهیه نان خانگی مناسب افطار
مرحله اول: مخلوط کردن
در تهیه این نان از خمیر مایه فوری استفاده شده است که نیاز نیست شما آن را عمل بیاورید بلکه با مواد خشک مخلوط می شود و اگر خمیر مایه فوری ندارید می توانید آن را با شکر و آب عمل بیاورید و بعد به مواد اضافه کنید و اگر خمیرمایه فوری دارید آرد و نمک و شکر و بهبود دهنده و خمیر مایه فوری را داخل یک کاسه بریزید و مخلوط کنید.
مرحله دوم: تهیه خمیر
در ادامه کمی زردچوبه و سیاه دانه اضافه کنید و هم بزنید و بعد کره ذوب شده را اضافه کنید و هم بزنید و در انتها باید آب را کم کم به مواد اضافه کنید تا جای که خمیر جمع شود و چون آب خور آرد ها باهم متفاوت است باید آب را کم کم اضافه کنید و بعد خمیر را به مدت ۱۰ دقیقه ورز دهید تا نرم و لطیف شود.
مرحله دوم: استراحت خمیر
وقتی خمیر نرم شد باید خمیر را به شکل توپ در بیاورید و داخل کاسه قرار دهید و به مدت ۱ ساعت زمان دهید تا استراحت کند و بعد از استراحت خمیر را به ۴ قسمت تقسیم کنید و چونه بگیرید و خمیر را مجدد برای ۲۰ دقیقه زمان دهید تا دوباره زمان دهید تا استراحت کند.
مرحله چهارم: پخت نان خانگی مناسب افطار
حالا هر چانه خمیر را روی سطح آردپاشی شده به صورت گرد با نوک انگشت باز کنید و به سینی فر منقل کنید و با تخم مرغ زده شده را روی نان رومال کنید و به دلخواه کنجد و سیاه دانه بپاشید و داخل فر یک کاسه آب قرار دهید و به مدت ۱۵ دقیقه با دمای ۲۰۰ درجه زمان دهید تا نان پخته و طلایی شود و بعد از پخت سریع داخل یک نایلون قرار دهید و گره زده و بعد از ۵ دقیقه خارج کنید و سرو کنید. نوش جان
فوت و فن های دستور پخت نان خانگی مناسب افطار
قرار دادن کاسه آب در فر باعث می شود با ایجاد بخار نان نرمتری داشته باشید.
برای استراحت دوم روی خمیر را بپوشانید تا خشک نشود.
زمان پخت در فر ها متفاوت است و زمان دهید تا نان خوب پخته شود ولی بیش از حد زمان ندهید تا نان خشک شود.
بهبود دهنده را می توانید حذف کنید.