چی شی/ کوکو یکی از غذاهای رایج است که از ترکیب سبزیجات مختلف با تخم مرغ بدست می آید. کوکو سبزی از ترکیب سبزی کوکو و تخم مرغ و مخلفات مانند زرشک و گردو استفاده شده است که در فر یا روی اجاق گاز پخته و سرخ می شود. این غذا علاوه بر سادگی در طبخ بسیار خوشمزه بوده و خواص بسیاری دارد. از این غذا می توان به عنوان پیش غذا در مهمانی ها یا جشن های تولد تهیه نمود. طبخ آن ساده است و به راحتی بدون کمترین زمان ممکن، به غذا تنوع می دهد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکو سبزی در فر در ادامه همراه باشید.

 
مواد لازم برای ۴ نفر
تخم مرغ
۳ عدد
ماست
۱ فنجان
آرد سفید
۱ قاشق غذا خوری
پیاز
۱ عدد
سبزی کوکویی
۱ کیلو
زرشک و گردوی ریز شده
به مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه
به مقدار لازم
زردچوبه
به مقدار لازم
روغن برای چرب کردن قالب
مقداری
طرز تهیه کوکو سبزی در فر
 مرحله اول
برای تهیه کوکو سبزی خوشمزه و مجلسی در فر در ابتدای کار، یک کاسه مناسب برداشته و تخم مرغ ها را درون آن می شکنیمف سپس تخم مرغ ها را به خوبی هم می زنیم تا با هم یکدست شوند و از حالت لختگی خارج شوند.

مرحله دوم
در این مرحله پس از اینکه تخم مرغ ها ترکیب شدند، ماست و گردوی ریز شده را اضافه کرده و هم می زنیم. در ادامه پیاز را شسته و پوست کنده و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. پیاز ها را به مواد اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله سوم
زرشک و آرد و نمک و فلفل و زرد چوبه اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شود. سبزی کوکو خرد شده را اضافه کرده و خوب بهم می زنیم تا با هم مخلوط شود. چند دقیقه صبر می کنیم تا استراحت کند و مواد مزه دار شود.

مرحله چهارم
فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود. سپس ته قالب را چرب کرده و مواد کوکو را داخل قالب می ریزیم و به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه در فر قرار می دهیم تا پخته شود. وقتی که پخته شد برش زده و در ظرف مناسب سرو می کنیم.