سس مایونز از معروف ترین سس ها در سراسر جهان است که در تهیه انواع غذا و سالاد استفاده می شود.
 
مواد لازم سس مایونز با همزن
تخم مرغ۱ عدد
روغن۱ لیوان
آب لیمو ترش۱ قاشق چایخوری
سرکه سفید۱ قاشق چایخوری
نمک۱ قاشق چایخوری
فلفل سفید½ قاشق چایخوری
سس خردل۱ قاشق مرباخوری
طرز تهیه سس مایونز با همزن 
مرحله اول
برای تهیه سس مایونز فوری با همزن در ابتدای کار تخم مرغ را به همراه روغن درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس آب لیمو ترش را به همراه سرکه سفید، نمک، فلفل سیفد و سس خردل به کاسه اضافه می کنیم.
 
مرحله دوم
روش درست کردن این سس خیلی آسان است و نیاز به کار خاصی ندارد، فقط باید با استفاده از بلندر (گوشتکوب برقی) یا میکسر مواد را چند ثانیه مخلوط می کنیم تا بافت شان منسجم و کاملا یکدست شود.
 
مرحله سوم
فقط برای درست کردن این سس چند نکته قابل ذکر است که باید به آنها توجه داشته باشیم. نکته اول اینکه بهتر است از ظرفی مانند پارچ آب برای مخلوط کردن مواد استفاده کنیم تا مواد از داخل ظرف بیرون نپاشند.

مرحله چهارم
نکته دیگر اینکه استفاده از سس خردل و فلفل سفید در تهیه این سس اختیاری می باشد و در صورت تمایل می توانیم آنها را از مواد لازم حذف کنیم. البته اگر می خواهید سس خوشمزه تری داشته باشید این کار را انجام ندهید.

مرحله پنجم
مهمترین نکته در تهیه این سس خوشمزه این است که هم زدن مواد را نباید بیش از حد ادامه دهیم، چون این کار باعث می شود که روغن از دیگر اجزای سس جدا شود و به اصلاح عامیانه سس به روغن بیفتد. 
 
مرحله ششم
پس از اینکه سس به طور کامل منجسم شد، طعم آنرا می چشیم و در صورت تمایل مقداری نمک، آب لیمو ترش یا سرکه اضافه می کنیم. در نهایت این خوشمزه را درون ظرف درب دار می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم.
منبع: چی شی