کازان کباب یکی از غذا های بسیار خوشمزه و مجلسی ترکیه ای می باشد که طعم و مزه بسیار خوبی دارد و شما می توانید به راحتی این غذای خوشمزه با بادمجان و گوشت چرخ کرده را به همراه عکس مراحل تهیه کنید. اگر به طعم و مزه ترکیب بادمجان با گوشت علاقمند هستید حتما کازان کباب را تهیه کنید. شما می توانید این غذای خوشمزه را در فر و یا بدون فر داخل تابه تهیه کنید و به همراه یک پلو خوشمزه سرو کنید. این غذا بیشتر برای شهر ازمیر می باشد ولی در بیشتر شهرهای ترکیه نیز تهیه می شود و با ذائقه ما ایرانی ها نیز هماهنگ می باشد. 

مواد لازم برای تهیه کازان کباب ترکی
گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم
پیاز ۲ عدد
سیر ۲ حبه
جعفری خرد شده ۲ ق غذا خوری
بادمجان ۳ عدد
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم
مواد لازم برای تهیه سس مخصوص
گوجه فرنگی ۳ عدد
رب گوجه ۱ ق غذا خوری
سیر ۲ حبه
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم
 

طرز تهیه ی کازان کباب ترکیه
مرحله اول: آماده سازی بادمجان
ابتدا بادمجان ها را خوب بشورید و پوست بادمجان را کاملا نگیرید و می توانید برای زیبایی این غذا همانند تصویر به صورت خطی برش بزنید. روی هر بادمجان برش های ایجاد کنید به طوری که تا ته آن نبرید و بعد داخل مخلوط آب و نمک قرار دهید تا تلخی بادمجان ها گرفته شود.

در ادامه بادمجان ها را خشک کنید و داخل یک تابه با کمی روغن خوب سرخ کنید و کنار بگذارید تا خنک شود. در همین حین مواد گوشتی را تهیه کنید. برای این کار پیاز ها را رنده ریز بزنید و به همراه ادویه ها و سیر رنده شده جعفری و گوشت خوب مخلوط کنید و برای ۲۰ دقیقه در یخچال استراحت دهید تا مزه ها به خورد هم برود.
 
مرحله سوم: پر کردن بادمجان ها
حالا باید از مواد گوشتی برداشته و شبیه به اندازه شامی درست کنید و در بین برش های ایجاد شده در بادمجان همانند عکس قرار دهید. بدین ترتیب همه برش های بادمجان ها را پر کنید و آن ها را کنار قرار دهید تا سس مخصوص را تهیه کنید.

مرحله چهارم: تهیه کازان کباب ترکیه ای
برای تهیه سس باید گوجه ها را رنده ریز بزنید و داخل یک تابه ریخته و کمی تفت دهید و در ادامه ادویه ها و سیر و رب را اضافه کنید و بادمجان ها را روی آن قرار دهید و روی مواد آبجوش ریخته و درب تابه را برای ۱۰ دقیقه با حرارت بالا قرار دهید تا گوشت خودش را بگیرید و بعد حرارت را کم کرده و برای ۳۰ الی ۴۵ دقیقه دیگر زمان دهید تا گوشت و بادمجان پخته و سس غلیظ شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کازان کباب خوشمزه و لذیذ
می توانید کازان کباب را به همراه نان یا پلو سرو کنید.
بهتر است از بادمجان های کمی درشت استفاده کنید و باید تخم کمتری داشته باشد.
می توانید در فر نیز این غذا را تهیه کنید.