کیک شیر عسلی یکی از انواع کیک های ساده و خوشمزه بین المللی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود.

مواد لازم کیک شیر عسلی
شیر۱ پیمانه
آرد۲ و نیم پیمانه
شکر½ پیمانه
تخم مرغ۵ عدد
وانیل¼ قاشق چایخوری
بکینگ پودر۱ و نیم قاشق چایخوری
رنگ خوراکی صورتی۱ قطره
مواد لازم برای خیس کردن کیک
شیر عسلی¼ قوطی
شیر پر چرب½ پیمانه
گلاب (اختیاری)۱ قاشق غذاخوری
رنگ خوراکی صورتی۱ قطره
مواد لازم برای کرم کیک
خامه فرم گرفته ۲۰۰ میلی لیتر
پنیر کیبی ۸ تا ۱۲ عدد
پودر خامه ۷۲ گرم
طرز تهیه کیک شیر عسلی 
مرحله اول
برای تهیه کیک شیر عسلی و گلاب ساده ابتدای کار خامه فرم گرفته را به همراه پنیر کیبی و پودر خامه درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۱۰ دقیقه هم می زنیم تا خامه فرم بگیرد.
مرحله دوم
حالا خامه را درون یخچال قرار می دهیم تا در حین کار آب نشود. در ادامه کیک را آماده می کنیم، برای این منظور ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ ها را از هم جدا می کنیم، سپس درون دو کاسه جداگانه اضافه می کنیم. 
مرحله سوم
در این مرحله سفیده تخم مرغ را با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم تا سفیده تخم مرغ کف کرده و ابری شود به صورتی که وقتی کاسه را بر می گردانیم سفیده تخم مرغ از کاسه جدا نشود.
مرحله چهارم
حالا وانیل را به همراه شکر به زرده تخم مرغ اضافه می کنیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ کش دار و کرم رنگ شود. در ادامه شیر را به زرده تخم مرغ اضافه می کنیم. 
مرحله پنجم
در این مرحله سفیده تخم مرغ را به تدریج به مخلوط زرده تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس به آرامی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند و پف سفیده تخم مرغ نخوابد. در ادامه رنگ خوراکی را اضافه می کنیم. 
مرحله ششم
حالا مایه کیک را مجددا به آرامی مخلوط می کنیم تا رنگ خوراکی درون آن پخش شود. در ادامه آرد را به همراه بکینگ پودر درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم و طی ۲ تا ۳ مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم.
مرحله هفتم
در این مرحله مایه کیک را با لیسک به صورت دورانی مخلوط می کنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود. در ادامه درون قالب را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس مایه کیک را درون آن می ریزیم و چند مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم.
مرحله هشتم
حالا زمانی که هوای اضافی بین مایه کیک از بین رفت قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کیک به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه درون فر با دمای ۱۸۰ درجه بماند تا کاملا پخته شود. در ادامه پس از گذشت این زمان کیک را تست می کنیم.
مرحله نهم
در این مرحله یک سیخ چوبی یا خلال دندان در مرکز کیک فر می بریم، سپس خارج می کنیم در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود قالب را از فر خارج می کنیم. در ادامه مواد خیس کردن کیک را آماده می کنیم.
مرحله دهم
برای این منظورشیر عسلی را به همراه شیر پر چرب، گلاب و رنگ خوراکی درون یک کاسه مناسب اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه روی کیک را با سیخ چوبی چندین سوراخ ایجاد می کنیم.
مرحله یازدهم
در این مرحله مخلوط شیر عسلی را به صورت پخش روی کیک می ریزیم، سپس قالب را درون یخچال قرار می دهیم و اجازه می دهیم کیک به مدت ۱ تا ۲ ساعت استراحت کند تا مخلوط شیر عسلی به خورد کیک بروند.
مرحله دوازدهم
در این مرحله پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج می کنیم، سپس کیک را از قالب جدا می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در ادامه مخلوط خامه فرم گرفته را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله سیزدهم
در نهایت اطراف کیک و روی آن را با خامه فرم گرفته کاور می کنیم، سپس با گل طبیعی تزئین می کنیم. در ادامه کیک شیر عسلی را به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم، سپس به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

منبع: چی شی