سخنگوی وزارت صمت گفت: مرحله دوم ثبت نام یکپارچه خودرو از ساعت ۱۷ روز شنبه (امروز) ۲۵ تیر آغاز شده و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت. 
به گزارش خبرگزاری فارس، امید قالیباف اظهار کرد: ناظر قرعه کشی، «سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان» است که با مجری قرعه کشی برای شروع ثبت نام در تاریخ ۲۵ تیر به توافق رسیده و قرار است خودروسازان نیز آگهی عرضه خود را در پایگاه های اطلاع رسانی خود منتشر کنند.
 قالیباف افزود: سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، مجری قرعه کشی را موظف به ارتقای ضرایب ایمنی کرده و این شرکت تمام تاییدیه های لازم را از مراجع ذی صلاح دریافت کرده است. سخنگوی صمت گفت: نتایج قرعه کشی از زمان پایان مدت ثبت نام، حداکثر تا یک هفته، اعلام می شود و دلیل این زمان، تطبیق اطلاعات و داده های ثبت نام کنندگان با طرح جوانی جمعیت و کنترل واجد شرایط بودن است. امید قالیباف افزود: شرایط ثبت نام در دومین مرحله تخصیص یکپارچه خودرو، همانند مرحله اول است و سهمیه خودروی طرح جوانی جمعیت نیز در این مرحله اعمال می شود. وی در پایان گفت: بر فرایند ثبت نام، قرعه کشی و اعلام نتایج، علاوه بر سازمان حمایت دیگر نهادهای نظارتی و حاکمیتی نظارت دارند. 
در این حال  صدا و سیما به نقل از  منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در دور نخست قرعه کشی سامانه یکپارچه، از ۱۱۵ نوع عرضه خودرو ۵۵ نوع از خودرو‌ها یعنی ۴۸ درصد خودرو‌ها بدون قرعه کشی به خریدار تعلق گرفت و حالا در قرعه کشی آخر تیرماه این خودرو‌ها را در سامانه نخواهید دید. وی افزود: با ادامه این روند اگر دو دور دیگر قرعه کشی سامانه ادامه یابد به عنوان مثال در ۱۱۵ نوع عرضه، صرفا پنج نوع عرضه خودرو در سامانه باقی می‌ماند و این سامانه به تدریج کمرنگ و به مرور حذف خواهد شد.