تصویر حضور مردم در صف خرید کالاهای اساسی در روزهای اخیر واکنش‌های فراوانی داشته است. بسیاری به مردم خرده می‌گیرند و خرید آن‌ها در زمان گرانی را عاملی برای افزایش چندبرابری قیمت‌ها می‌دانند. «نخریم تا ارزان شود» هم نام کمپینی است که در روزهای اخیر در فضای مجازی شکل گرفته است. کمپینی که برخی از سلبریتی‌ها هم در فضای مجازی به آن پیوسته‌اند و از مردم می‌خواهند تا برای خرید کالاهای اساسی دست نگهدارند. پرسش اینجاست که این کمپین‌ها تا چه اندازه می‌توانند به کاهش قیمت‌ها منجر شوند و اساسا چه تاثیراتی در اقتصاد ما دارد؟ مهران بهنیا، پژوهشگر اقتصاد، به این پرسش پاسخ می‌دهد.