تورم نقطه به نقطه که نشان دهنده تغییر قیمت کالا نسبت به ماه مشابه سال قبل است، بیانگر آن است که بهطور متوسط کالاها و خدمات مورد مصرف خانوارها افزایش ۵۲.۵ درصدی نسبت به خرداد سال گذشته داشتهاند.
افزایش قیمت خوراکیها نسبت به خرداد سال قبل، ۸۵.۵ درصد بوده است که بیشترین میزان افزایش قیمت به گروه روغن و چربیها با ۲۸۵.۴ درصد اختصاص دارد. گروه شیر، پنیر و تخم مرغ ۱۱۱.۳ درصد، نان و غلات ۹۳.۸ درصد، هتل و رستوران ۸۶.۴، سبزیجات ۷۸.۶ و گروه شکر، مربا، شیرینی و … ۷۲.۷ درصد افزایش قیمت داشتهاند. در بین کالاهای مصرفی در سبد خانوار، کمترین افزایش قیمت نسبت به خرداد پارسال، مربوط به ارتباطات با ۹.۸ درصد، آب، برق و سوخت ۲۷.۲ و چای، قهوه و کاکائو با ۳۰ درصد است.
محصولات بخش فروشگاه