پژوهشگران دانمارکی در یک مطالعه تحقیقاتی جدید پی برده اند که میزان بستری در بیمارستان به واسطه آلوده شدن به ویروس کرونای نوع امیکرون، تا حد زیادی کمتر از نوع دلتا است.
 تحقیقات جدید بین المللی نشان می‌دهند که احتمال آن که افراد مبتلا به ویروس کووید ۱۹ نوع امیکرون در بیمارستان بستری شوند، ۳۶ درصد کمتر از بیمارانی است که نوع دلتای این ویروس را تجربه می کنند.
محققان موسسه سرم استاتنز واقع در کپنهاگ کشور دانمارک در یک مطالعه اصطلاحات «کوهورت مشاهده‌ای» که در آن افراد تحت آزمایش، مورد پیگیری قرار می گیرند، تمام موارد تایید شده با PCR عفونت SARS-CoV-2 را در دانمارک، با نمونه‌هایی که بین ۲۱ نوامبر تا ۱۹ دسامبر ۲۰۲۱ گرفته شد، وارد مطالعه کردند.

از میان حدود ۱۸۹ هزار فرد مبتلا به عفونت SARS-CoV-2، ۲۱ درصد دچار عفونت مربوط به نوع یا واریانت امیکرون بودند. 
بررسی ها نشان داد که خطر بستری شدن افراد واکسینه شده در بیمارستان، ۷۶ درصد پایین آمده بود. به گزارش سینا،همچنین طبق یافته های این تحقیق، افراد مبتلا به امیکرون، به میزان ۳۶ درصد با احتمال کمتری برای بستری شدن در بیمارستان نسبت به مبتلایان به نوع دلتا مواجه بودند.

طبق این نتایج، شانس مبتلایان به امیکرون برای بستری در بیمارستان در صورت دریافت سه دوز واکسن، تا ۵۰ درصد کمتر از مبتلایان به نوع دلتا می گردید.
این نتایج همچنین نشان دادند که افراد مبتلا به امیکرون در مقایسه با افراد مبتلا به دلتا، جوان‌تر بوده و بیماری‌های همراه کمتری داشتند. 
مجریان این تحقیق می گویند: ما کاهش قابل ملاحظه ای را در خطر بستری شدن در بیمارستان با عفونت امیکرون در مقایسه با عفونت دلتا مشاهده کردیم. این نتایج می‌توانند مدل‌سازی اثر موج جهانی امیکرون و در نتیجه آمادگی سیستم های مراقبت بهداشتی را بهبود بخشند.

قابل ذکر است این یافته های مهم در کنگره اروپایی میکروبیولوژی بالینی و بیماری‌های عفونی امسال و همچنین در نشریه معتبر پزشکی، Lancet منتشر شده اند.