اوایل سال ۲۰۲۲ مردی به نام «دیوید بنت» تاریخ‌ساز شد و تبدیل به اولین انسانی شد که قلب یک حیوان دیگر به آن پیوند زده شد؛ «قلب خوک». این عمل جراحی ۸ ساعت به طول انجامید و طی آن قلب یک خوک که ویرایش ژنی شده بود، به دیوید پیوند زده شد. اکنون دانشمندان اثبات کرده‌اند که دلیل مرگ دیوید چیزی بوده که می‌شد از آن اجتناب کرد.

دلیل اینکه دیوید بنت قبول کرد این عمل جراحی غیرمعمول را انجام دهد، این بود که دیگر راهی برای وی نمانده بود و این تنها راه بود. وی باید یا می‌مرد یا این عمل را انجام می‌داد. وی با پذیرش انجام این آزمایش علمی تاریخ‌ساز شد.

دیوید پس از اینکه قلب خوک را دریافت کرد، به مرور کاردرمانی را انجام داد تا قوت خود را به‌دست بیاورد و بتواند در کنار خانواده خود با آسایش زندگی کند. در ابتدا هیچ علائمی از پس زده شدن قلب خوک وجود نداشت. دکتر «بارتلی گریفیث» از دانشگاه مریلند کسی بود که قلب خوک را به دیوید پیوند زده بود.

علیرغم شرایط پایدار دیوید در هفته‌های اول، در هفته ششم همه چیز به یکباره معکوس شد و دیوید در اوایل ماه مارس ۲۰۲۲ فوت شد. دکترهای دیوید در ابتدا به دنبال شناسایی دلایل مرگ دیوید بودند، ولی چیزی پیدا نکردند. به همین خاطر جسد دیوید تحت آزمایش‌های دقیق قرار گرفت تا دلایل مرگ وی مشخص شود.

اکنون پس از مطالعات فراوان بر روی جسد دیوید، دانشمندان دریافته‌اند که به احتمال زیاد قلب پیوند زده شده به دیوید دارای نوعی ویروس به‌نام «سیتومگالوویروس» خوکی بوده است. شک دانشمندان به این دلیل بود که تمام عوامل بیماری‌زای موجود در بدن خوک به طور کامل از بین برده شده بود. اکنون این پرسش مطرح است که آیا بدون وجود این ویروس دیوید می‌توانست هنوز زنده باشد؟ اکنون نمی‌توان دقیق پاسخ داد، ولی چیزی که مشخص است این است که ویروس به مرگ دیوید کمک کرده است.

امیدواری دانشمندان در این است که اگر دریابند دلیل مرگ دیوید ویروس بوده می‌توانند در آینده مجدداً قلب خوک ویرایش ژنی شده را به انسان پیوند بزنند و از آلوده نبودن آن به ویروس اطمینان حاصل کنند تا بدین ترتیب راه برای زنده ماندن انسان‌های زیادی هموار شود.