وزیر آموزش و پرورش گفت: ورزش قهرمانی بدون نگاه به آموزش و پرورش محقق نمی‌شود لذا ما موظفیم در این باره اقدامات موثری انجام دهیم.

یوسف نوری در شورای عالی جشنواره‌ها و مسابقات ورزش دانش‌آموزی که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با تاسی از حرکت سیدالشهدا، اکنون با قدرت تر از هر زمانی در طول تاریخ به مسیر خود ادامه می‌دهد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: ورزش قهرمانی بدون نگاه به آموزش و پرورش محقق نمی‌شود لذا ما موظفیم در این باره اقدامات موثری انجام دهیم.

وی اضافه کرد: استعدادیابی دانش‌آموز باید ادامه داشته باشد، باید نیم رخ دانش‌آموز را تهیه کنیم. در آموزش و پرورش ۱۴۵ آزمون داریم که از طریق آنان، دانش‌آموز را تقریبا می‌شناسیم لذا لازم است نیم رخ واقعی دانش‌آموز احصاء شود.

نوری گفت: هدف ما قهرمانی نیست هدف ما قرار گرفتن دانش‌آموز در یک موقعیت برای شناسایی استعداد است. اگر افراد توانایی جسمی داشته باشند و این توانایی شکوفا نشود مناسب نیست.

وی ادامه داد: بحث تقویم زمانی مسابقات ورزشی باید با همکاری فدراسیون‌های وزارت ورزش صورت بگیرد. در آموزش و پرورش نیز آمادگی برای برگزاری مسابقات زیر ۱۸ سال وجود دارد. فدراسیون‌ها ظرفیت خوبی برای توانمندسازی معلمان هستند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: مسابقات بین المللی ورزش را در دستور کار قرار می‌دهیم. همچنین معتقدم لیگ‌ بازی‌های محلی را نیز باید برگزار کنیم.

وی عنوان کرد: سفرهای تربیتی برای دانش‌آموزان اعجاب برانگیز است لذا برنامه داریم این اقدام را نیز با قوت ادامه دهیم.

وزیر آموزش و پرورش  در پایان افزود: برنامه داریم قهرمانان ورزشی را به دانشگاه فرهنگیان وارد کنیم و بحث استخدام آنان را نیز پیگیری خواهیم کرد.