پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: قطعا هر مربی که وارد یک تیم می‌شود شناخت آنچنانی از بازیکنان ندارد و زمان می‌برد که با بازیکنان آشنا شود.
ایمان عالمی درباره دیدار نخست تیم فوتبال استقلال در بیست‌ودومین دوره مسابقات لیگ برتر مقابل سپاهان، اظهار داشت: در هر صورت طبق قرعه‌کشی دیدار استقلال با سپاهان در هفته اول افتاده است. دو تیم مطرح فوتبال ایران دیدار افتتاحیه مسابقات را برگزار خواهند کرد که کیفیت بالا و سابقه خوبی در فوتبال کشورمان دارند که امسال تفکرات مربیان پرتغالی در این دو تیم حکفرماست. امیدوارم بازی خوبی را از استقلال و سپاهان ببینیم؛ در ادامه نیز بازی‌های مهیج و جذابی را در این دوره از مسابقات لیگ برتر از تمام تیم‌ها شاهد باشیم.
وی افزود: شرایط تیم‌ها مشخص است و بعد از اردوهای آماده‌سازی و بدنسازی وارد این بازی خواهند شد و کادر فنی با داشتن تجربیات بالا بازیکنان را با شرایط ایده‌آل برای این بازی آماده خواهند کرد.
کارشناس فوتبال با اشاره به اینکه امسال لیگ برتر کیفیت بالایی خواهد داشت، عنوان کرد: به طور حتم بازیکنان حاضر در این فصل مسابقات لیگ برتر انگیزه‌های زیادی برای بیشتر دیده شدن و درخشش خواهند داشت. امسال، سال جام جهانی است و تمام بازیکنان تلاش می‌کنند تا به تیم ملی دعوت شوند. بر همین اساس کیفیت تیم‌های حاضر در مسابقات لیگ برتر نیز بالا می‌رود. البته سازمان لیگ هم باید با یک برنامه‌ریزی بسیار مناسب و ایده‌آل، کمک شایانی به بازیکنان کند تا آمادگی خوبی را در کوران مسابقات داشته باشند.
*ساپینتو برای هماهنگی بازیکنان برنامه‌ریزی خوبی دارد
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در خصوص شناخت ریکاردو ساپینتو از بازیکنان، تصریح کرد: قطعاً هر مربی که وارد یک تیم می‌شود شناخت آنچنانی از بازیکنان ندارد و زمان می‌برد که با نفرات تیم آشنا شود. این موضوع در روند رو به رشد و نظم تاکتیکی تیم تاثیرگذار خواهد بود. ساپینتو مربی باتجربه‌ای است و برای هماهنگی نفرات برنامه‌ریزی خوبی دارد. از طرفی استقلال قهرمان فصل قبل بوده که ترکیب تیم دست نخورده و ضعف‌ها پوشش داده شده است.
وی در مورد آماده‌سازی تیم ملی فوتبال برای جام جهانی گفت: فدراسیون فوتبال برای آماده‌سازی تیم ملی برای حضور پرقدرت در جام جهانی باید اردوهای مناسب تا آغاز مسابقات را برای بازیکنان فراهم سازد و تمام امکانات و تجهیزات را در اختیار تیم ملی بگذارد. همچنین در روزهای فیفا، دیدارهای تدارکاتی با تیم‌های بزرگ را برای تیم ملی مهیا کنند تا بازیکنان با تمرکز بالا و به بهترین شکل به مصاف همگروهان خود در جام جهانی بروند.
*امیدوارم یک مدیر متعهد در رأس فدراسیون قرار بگیرد
عالمی درباره برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال، تاکید کرد: رزومه هر فردی که در انتخابات کاندید شده، مشخص است. میرشاد ماجدی در چند ماهی که به عنوان سرپرست فدراسیون حضور داشت، توانست کارهای فدراسیون را پیش ببرد. ماجدی یک مدیر جوان، بادانش، آشنا به علم روز دنیا و کاربلد است که قطعاً اگر رئیس فدراسیون شود هم کارها را بهتر از قبل مدیریت خواهد کرد.
کارشناس فوتبال در پایان خاطرنشان کرد: اعضای مجمع فدراسیون فوتبال باید فرد مناسب و اصلح را برای ریاست در نظر بگیرند تا فوتبال ایران را رو به جلو ببرد. امیدوارم با حضور یک مدیر متعهد در رأس فدراسیون، اتفاقات خوبی برای همه رقم بخورد.