پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: بازی با سپاهان یک فینال تمام اروپایی جذاب است زیرا سرمربیان پرتغالی رو نیمکت دو تیم هستند و چندین بازیکن خارجی در این مسابقه حضور خواهند داشت.
علی چینی درباره عملکرد تیم فوتبال استقلال در فصل نقل و انتقالات اظهار داشت: استقلال پارسال به بهترین شکل ممکن در تاریخ فوتبال ایران و بدون شکست قهرمان شد. خوشبختانه شاکله آن تیم حفظ شد و این اولین گام مهم در نقل و انتقالات بود. خوشبختانه ترکیب حال حاضر استقلال تلفیقی از جوانان با انگیزه و بازیکنان باتجربه است که این فرمول در تمام دنیا اجرا می‌شود. برخی بر این باورند ما نیاز به یک بازیساز داریم، اما این اشتباه است زیرا در حال حاضر آمانوف، مهدی‌پور و از همه مهمتر آرش رضاوند را داریم.
وی ادامه داد: من در نفت تهران با رضاوند کار کرده‌ام و اگر او بدون استرس بازی کند مجتبی جباری دوم است. متاسفانه برخی هوادارنماها در فضای مجازی اقدام به فشار آوردن به بازیکنان و تیم می‌کنند و این باعث پایین آمدن سطح عملکرد بازیکن می‌شود. ما علی قربانی را از نفت به استقلال آوردیم که بسیار خوب گلزنی می‌کرد، اما هنگامی که استرس داشت حتی دروازه خالی را هم نمی‌زد. استفاده از فضای مجازی و کری خواندن هم اصولی دارد، اما بعضی افراد بی‌فرهنگ، فقط فحاشی و بی‌ادبی را یاد گرفته‌اند.
*جدایی‌ حسین‌زاده سودی برای استقلال نداشت
پیشکسوت استقلال درباره کمبودهای ترکیب این تیم عنوان کرد: کمبود آنچنانی نداریم؛ کوین یامگا یک آچار فرانسه است و در پست دفاع و وینگر راست و چپ قابلیت درخشش دارد. صابر حردانی بهترین مدافع راست فوتبال ایران است و باید فیکس استقلال و تیم ملی باشد، اما به یک دفاع راست کلاسیک برای جانشینی کاپیتان وریا غفوری نیاز داریم.
چینی در رابطه با جدایی امیرحسین حسین‌زاده به مقصد شارلوا بلژیک تاکید کرد: بلژیک سکوی پرتاب خوبی برای رسیدن به تیم‌های مطرح اروپایی است، اما به شرطی که حسین‌زاده مرتب در آن تیم بازی کند و خیلی زود خودش را با شرایط آنجا وفق دهد. اگر قرار باشد نیمکت‌نشین و سکونشین باشد، بهتر است اصلاً به این تیم نمی‌رفت. پارسال انتقادات زیادی به جذب بازیکنانی از جمله حسین‌زاده شد، اما او زیر نظر فرهاد مجیدی خوش درخشید و خود را ثابت کرد، اما به سادگی از استقلال جدا شد و باشگاه سودی از جدایی او نداشت. علی خطیر قراردادی با صیادمنش بست که حالا به هر تیمی می‌رود مبلغی هم به استقلال می‌رسد. باید قراردادهای محکم و حرفه‌ای ببندیم زیرا استعدادیابی مجدد و پر کردن جای خالی بازیکنان و پشتوانه‌سازی برای استقلال بسیار کار سخت و وقت‌گیری است.
*هواداران هفته‌های ابتدایی به ساپینتو فرصت بدهند
مدافع سال‌های گذشته آبی‌پوشان پایتخت در پاسخ به این سوال که چقدر به تکرار قهرمانی استقلال امیدوارید، تصریح کرد: کاری که پارسال استقلال انجام داد برای اولین بار در تاریخ باشگاه و فوتبال ایران به انجام رسید و تکرار آن بسیار سخت است، اما با خودباوری می‌توان کارهای بزرگ را انجام داد. برای مثال نخستین بار که مسابقات دو ماراتن برگزار شد کسی تصور نمی‌کرد بتوان رکورد را زد، اما وقتی اولین بار این رکورد زده شد، بعد از او هم چندین نفر موفق به تکرار آن شدند. بازیکنان نباید در باد موفقیت‌های پارسال بخوابند. ساپینتو سرمربی رزومه‌دار و جنگجویی است که به این راحتی کوتاه نمی‌آید، کار سختی برای تکرار قهرمانی در پیش داریم، اما دور از دسترس نیست.
وی در خصوص دیدار هفته اول استقلال با سپاهان اذعان کرد: شروع لیگ برای استقلال بسیار سخت است، اگر بازی با سپاهان را با امتیاز پشت سر بگذاریم، بازی‌های بعدی به نسبت کمی سبک‌تر هستند و می‌توان در همان ۴ و ۵ هفته اول امتیازات خوبی جمع کرد و مقدمات جدا شدن از سایر مدعیان را فراهم کرد. بازی با سپاهان یک فینال تمام اروپایی جذاب است زیرا سرمربیان پرتغالی رو نیمکت دو تیم هستند و چندین بازیکن خارجی در این مسابقه حضور خواهند داشت.
چینی در پایان خطاب به بازیکنان و هواداران استقلال گفت: خواهشم از بازیکنان این است که پارسال را فراموش کرده و در سال جدید برای شکستن رکوردهای جدید آماده شوند، اگر با همین تفکر لیگ را شروع کنیم در مسیر قهرمانی قرار خواهیم گرفت. از هواداران هم خواهش دارم چند هفته اول به مربی و کادرش فرصت دهند و او را حمایت کنند زیرا این اولین بار است که آنها در فوتبال ایران حضور دارند و قطعاً رفته‌رفته شرایط بهتر خواهد شد.