بعد از جدایی فرهاد مجیدی از استقلال شایعات در مورد حضور مربیان ایرانی در این  تیم بسیار گسترش پیدا کرد تا جایی که هر روز نام یک گزینه برای سرمربیگری استقلال مطرح می شد. در ابتدا نکونام، سپس امیر قلعه نویی و در ادامه مهدی رحمتی و رضا عنایتی. حتی کار به جایی رسید که آندرانیک تیموریان هم با یک استوری اعلام کرد که با استقلال مذاکره نکرده است.

در این هیاهوی خبری تعدادی از رسانه ها و فعالان مجازی با انتشار اخبار غیر واقعی ذهن هواداران استقلال را هم مشوش کردند. به طور مثال مهدی رحمتی در کنفرانس خبری آخرین بازی لیگ رسما اعلام کرد یک سال دیگر با باشگاه آلومینیوم قرارداد دارد اما به شکلی عجیب هر روز نام وی برای سرمربیگری استقلال مطرح می شد!

جالب تر اینجا است که روز گذشته مدیرعامل جدید باشگاه آلومینیوم هم اعلام کرد رحمتی لیست بازیکنان فصل بعد خود را به باشگاه داده اما باز هم در فضای مجازی و برخی رسانه ها نام وی برای سرمربیگری استقلال مطرح شده است و حتی امروز یکی از رسانه ها اعلام کرد رحمتی پیشنهاد استقلال را رد کرده  در حالی که این مربی هفته قبل اعلام کرده بود به قرارداد با آلومینیوم به آن پایبند است و اساسا مذاکره وی با استقلال و رد آن صحت نداشت.

گزینه های دیگری مثل نکونام و قلعه نویی هم با باشگاه های خود قرارداد دارند و طبعا جدایی آنها از تیم هایشان تقریبا غیر ممکن بوده (اتفاقی که نکونام هم به آن اشاره کرد و مدعی شد به قراردادش با فولاد پایبند است) اما به نظر می رسد یک جریان از این سردرگمی طرفداران استقلال سود می برد. در این ماجرا پیشکسوتان استقلال  مثل قلعه نویی، نکونام، رحمتی و …که سالها در این تیم زحمت کشیدند با اسمشان بازی شد و توهین هایی شنیدند که لایق آن نبودند. 

سکوت باشگاه استقلال و عدم گزارش شفاف به هوادارانش و همچنین مذاکره با رضا عنایتی که گفته می شود با او برای دستیاری یک مربی دیگر صحبت شده است نه سرمربیگری،باعث شده تا هواداران این تیم بیشتر از قبل نگران تیمشان باشند. آنها در فضای مجازی خواستار جذب مربی خارجی هستند هر چند تمام فکر و ذکر مدیریت این باشگاه در روزهای اخیر به جذب مربی فولاد بود که در نهایت به سرانجام نرسید.