در حالی که در هیچ کجای قرارداد بازی ایران و کانادا هیچ اشاره‌ای به غرامت در صورت لغو بازی نشده، فدراسیون فوتبال مدعی است بابت لغو یکطرفه بازی از کانادا غرامت می گیرد!
آنهایی که متن نهایی قرارداد بازی دوستانه ایران و کانادا را خوانده اند، می گویند هیچ کجای این قرارداد بند غرامت ندارد اما حالا که کانادا با اتکا به همین نکته یکطرفه قرارداد را فسخ کرده، فدراسیون فوتبال ایران مدعی است با مراجعه به فیفا از کانادا غرامت می گیرد.
حامد مومنی نماینده فدراسیون فوتبال صبح امروز به استانبول سفر کرد تا مقدمات دریافت ویزا از سفارت کانادا را برای ملی پوشان فراهم کند. قرار بود ساعت ۱۹ امشب نیز مسئولان فدراسیون فوتبال برای دریافت ویزا به استانبول بروند و بازیکنان تیم ملی نیز صبح فردا راهی آنکارا شوند اما ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه خبر رسید کانادا یکطرفه قرارداد بازی دوستانه را فسخ کرده و مسئولان فدراسیون از فرودگاه برگشتند تا سفر حامد مومنی به استانبول بی‌فایده شود. حالا هزینه تهیه بلیط بیزینس کلاس سفر به استانبول و آنکارا و همچنین هزینه رزرو هتل در این دو شهر ترکیه روی دوش فدراسیون فوتبال مانده است.
فسخ یک طرفه کانادایی‌ها نشان می دهد قرارداد این بازی دوستانه همانطور که پیش از این هم رسانه ها اعلام کردند بند غرامت ندارد اما فدراسیون فوتبال مدعی است با اینکه در قرارداد مبلغ مشخصی به عنوان غرامت نوشته نشده از فدراسیون فوتبال کانادا به فیفا شکایت می‌کند و تمام هزینه‌ها و حتی درآمدهای پیش بینی شده را از فدراسیون فوتبال کانادا می گیرد!
این ادعای عجیب فدراسیون فوتبال بیشتر به شوخی شباهت دارد چرا که تمامِ آنهایی که متن قرارداد را خوانده اند، می گویند در هیچ کجای قرارداد چیزی به نام غرامت پیش بینی نشده است.