علی‌رغم تثبیت نایب‌قهرمانی، آینده مارکو روزه در دورتموند در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.
دورتموند با پیروزی ۳-۱ در برابر فورث سقوط کرده، هشتمین نایب قهرمانی شد خود را کسب کرد و حالا فقط بایرن مونیخ با ۱۰ نایب قهرمانی از آنها بالاتر است. با این حال بزرگترین هیاهو و جنجال از شروع بازی امروز رخ داد. سباستین کهل، مدیر دورتموند مواضعی مبهم درباره آینده مارکو روزه داشته و هواداران را شگفت زده کرد. وقتی از کهل پرسیده شد که آیا روزه که تا سال ۲۰۲۴ قرارداد دارد، همچنان مربی دورتموند در فصل آینده خواهد بود یا خیر، کهل پاسخ داد که من “امروز” چنین تصوری دارم.
وقتی پاتریک واسرزیر، خبرنگار آلمانی دوباره این سوال را به شکل دیگری مطرح کرد، کهل تکرار کرد که من چنین تصوری دارم. البته پایان زودهنگام در لیگ قهرمانان و لیگ اروپا و همچنین در جام حذفی، شرایط کار را بی‌رحمانه کرده و آینده مارکو روزه در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.
علیرغم برتری ۱-۳ در مسابقه امروز و تثبیت نایب قهرمانی، بهانه زیادی برای جشن گرفتن در دورتموند وجود ندارد. علاوه بر هیاهو درباره آینده روزه، نارضایتی فراوانی نیز در بین هواداران به وجود آمده است.
طرفداران دورتموند هنوز شکست شرم آور ۳-۴ مقابل بوخوم را در هفته گذشته هضم نکرده اند و پس از آن دیدار ابراز نارضایتی و سوت های فراوانی از سوی آنها به گوش می رسید. امروز آنها بنری را در دست دارند که معنای روشنی داشت: سبک بازی درجه دو، پول نقد درجه یک؟ فوتبال باید مقرون به صرفه باشد.”
اما در سوی دیگر هواداران فورث با تشویق فراوان با استفان لیتل خداحافظی کردند. این مربی  در تابستان به لطف بند خروج قرارداد خود از این باشگاه جدا شده و به نظر در حال مذاکره با هانوفر است.
راشید آزوزی، مدیر ورزشی فورث در این رابطه گفت: “روز بسیار غم انگیزی است، اما ما به کل تیم مربیگری مدیونیم. ما به این بند فکر کرده بودیم، به راه خود را ادامه می دهیم و در فوتبال یک سرمربی روزی می آید و روزی می رود.”