مدیران ورزشی بارسلونا که از برد چهار بر صفر در برنابئو خوشحال بودند، با آرامش بنرامه‌ریزی‌ها را برای فصل ۲۳-۲۰۲۲ آغاز کردند.
به گزارش فوتبالی، بارسلونا تا کنون خرید آندریاس کریستنسن دانمارکی در خط دفاعی و فرانک کسیه ساحل عاجی در خط هافبک را نهایی کرده است و البته  برنامه های دیگری هم دارند. مدیران بارسا به جز رویای غیرممکن خرید هالند روی تمدید قرارداد آرائوخو و گاوی تمرکز دارند. قرارداد این دو بازیکن در سال ۲۰۲۳ به اتمام خواهد رسید و بارسا برای این که ماجرای دمبله تکرار نشود، باید هر چه زودتر قراردادهایشان را تمدید کند. از سویی بارسا باید تکلیف جدایی بازیکنان مازاد خود نظیر نتو، سرجی روبرتو، لنگله، اومتیتی، مینگزا، ریکی، بریتویت و لوک دی یونگ را مشخص کند. بارسا در پایان فصل در مورد تمدید کردن یا نکردن قرارداد دنی آلوز تصمیم می گیرد. از سویی تصمیم گیری در مورد اعمال بند خرید آداما از ولورهمپتون هم به پایان فصل موکول شده است.
در صورتی که اینیاکی پنیا از بارسلونا جدا شود، انها باید برای ترشتگن رقیب بخرند. آلبا نیز نیاز به رقیب دارد که بحث خرید گایا و خریمالدو داغ است. در پست دفاع راست بحث خرید آزپیلیکوئتا و مزراوی مطرح است و کسیه می تواند مشکلات تیمش در پست دفاع میانی و خط هافبک را رفع کند چرا که قابلیت حضور در پست های مختلف را دارد. در خط حمله به جز هالند بارسا به گزینه های دیگری نظیر صلاح و رافینیا نیز فکر می کند. فران تورس، فاتی و اوبامیانگ بقیه خط حمله را تکمیل می کنند.