پیشکسوت فوتبال گفت: فوتبال ما در حالت جنینی قرار دارد و برای اینکه فوتبال رشد کند باید تغییرات اساسی و بنیادی شکل بگیرد.
مسعود اقبالی درباره ارزیابی‌اش از مسابقات هفته دوم لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: فکر میکنم دیدارهای هفته دوم هم مانند بازی‌های هفته اول کسل‌کننده و خسته‌کننده باشند. میلیاردها تومان در فوتبال کشورمان هزینه می‌شود، اما پیشرفتی در فوتبال نمی‌بینیم. تعدادی مربی و بازیکن خارجی جذب شدند، اما تغییرات اصولی در فوتبال مشاهده نمی‌کنیم.
وی ادامه داد: فوتبال ما در حالت جنینی قرار دارد و برای اینکه فوتبال رشد کند باید تغییرات اساسی و بنیادی شکل بگیرد. بازیکنان کلیدی و تعیین‌کننده در تیم‌ها وجود ندارند، درحالیکه برخی از آن‌ها پول زیادی گرفتند. فوتبال ما فقط از لحاظ افزایش مبلغ قراردادها و اهدای پول بیشتر به بازیکنان حرفه‌ای شده، اما از لحاظ فنی و امکاناتی رشد نکردیم.
*بازیکنان مرجوعی به استقلال بازگشتند
پیشکسوت فوتبال درباره بازی استقلال و ملوان در هفته دوم لیگ برتر فوتبال عنوان کرد: ملوان با بازیکنان داخلی تقویت شده و این بازیکنان امتحان خود را پس دادند. تیم ملوان باید مراقب باشد که در صورت توجه نکردن به اصول اولیه مدیریت و مربیگری به لیگ دسته یک سقوط می‌کند. در آن طرف، ساپینتو سرمربی استقلال خشن و پرخاشگر است و اگر به همین منوال ادامه بدهد در روزهای آینده با داوران به مشکل برمی‌خورد.
اقبالی تاکید کرد: بازیکنان مرجوعی همانند مهدی قایدی به استقلال بازگشتند. این بازیکنان جایگاه خود را در خارج از کشور به علت سن بالا و کیفیت فنی نامناسب از دست دادند و به ایران برگشتند. آن‌ها نمی‌توانند تغییرات کلی و اساسی در تیم خود ایجاد کنند. به نظرم تیم‌ها باید به دنبال جذب بازیکنان جوان باشند و حمایت مالی و معنوی از آن‌ها تا به تدریج رشد کنند و در ۱۰ سال آینده به درد تیم‌ها بخورند. تزریق میلیاردها تومان به فوتبال ایران درست نیست.
*هرکسی به دنبال منافع خودش برای رسیدن به صندلی ریاست فدراسیون است
وی درباره عدم حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها اظهار کرد: فوتبالی که تماشاچی نداشته باشد ارزشی ندارد. مسئولان فوتبال ما فرار رو به جلو می‌کنند و آن‌ها نمی‌توانند از خطوط قرمز عبور کنند. همچنین آن‌ها نمی‌توانند مسائلی همانند حضور بانوان در ورزشگاه‌ها، حق پخش تلویزیونی و تبلیغات محیطی را حل کنند.
اقبالی در پایان خاطرنشان کرد: فوتبال ما بی‌صاحب است و هرکسی به دنبال منافع خودش برای رسیدن به صندلی ریاست فدراسیون است. از طرفی سازمان لیگ هم به دنبال هموار کردن خط قرمزهاست، تا بتواند مسئولان اجرایی کشور را برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها راضی کند. علاوه بر این، پولش را از حق پخش تلویزیونی بگیرد.