لامین یامال، که تمدید قراردادش در مسیر درستی قرار دارد و از آغاز پیش فصل، در برنامه‌های ژاوی قرار گرفته، تعداد زیادی از بازی‌های بارسا قبل از کریسمس  را از دست خواهد داد. به احتمال فراوان مروارید ۱۶ ساله بارسا برای حضور در تیم زیر ۱۷ ساله‌های اسپانیا برای جام جهانی که از ۱۰ نوامبر تا ۲ دسامبر در اندونزی برگزار می‌شود، دعوت خواهد شد. اسپانیا در این رقابت‌ها از شانس‌های قهرمانی است.

هرنان پرز که اخیرا توسط فدراسیون به دنبال استعفای جولن گررو به عنوان مربی تیم زیر ۱۷ سال اسپانیا انتخاب شد، روی لامین یامال برای کسب اولین عنوان جهانی در این رده سنی حساب می‌کند. اسپانیا تا کنون به چهار فینال رسیده است (۱۹۹۱ با دنی گارسیا لارا، ۲۰۰۳ با سسک فابرگاس و داوید سیلوا، ۲۰۰۷ با بویان کرکیچ و داوید دخیا و آسیر ایارامندی و ۲۰۱۷ با سرخیو گومز و آبل روئیز، فران تورس، اریک میراند گارسیا و ژوان). در آخرین دوره، در سال ۲۰۱۹، پدری گونزالس پرچمدار اسپانیا بود که در مرحله یک چهارم نهایی توسط فرانسه حذف شد.

در صورت حضور در جام جهانی زیر ۱۷ سال، یامال برای ال‌کلاسیکوی رفت لالیگا در مونتجوئیک مقابل رئال مادرید در ۲۹ اکتبر در دسترس خواهد بود، اما برای بازی برابر سوسیداد، آلاوس، اتلتیکو و رایو در دسترس نخواهد بود. او بازی‌های هفته چهارم و پنجم لیگ قهرمانان اروپا را هم از دست خواهد داد.