سایت فوتبالی نوشت: گلزنی مهدی قایدی در اولین بازی‌اش در بازگشت به استقلال، باعث تکرار یک اتفاق جالب شد.
استقلال در حالی با درخشش شماره بیستش توانست ۳ گل به ملوان بزند که قایدی در دو فصل آخر حضورش در استقلال، پای ثابت گلزنی در اکثر بازیهایی بوده که استقلال به حریفانش در لیگ برتر، حداقل ۳ گل زده است.
در لیگ بیستم، استقلال در ۲ بازی، موفق شد ۳ گل وارد دروازه حریفانش کند. یکی دیدار هفته بیست و نهم مقابل نساجی بود که استقلال در غیاب قایدی، ۱-۳ میزبانش را شکست داد. دیدار دیگر هم بازی تراکتور و استقلال در هفته یازدهم بود که قایدی در برد ۱-۳ تیمش در تبریز، موفق به گلزنی شد.
بازی شاهین و استقلال در تاریخ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹، آخرین بازی استقلال در لیگ نوزدهم بود. در آن دیدار استقلال با یک گل از میزبانش عقب افتاد اما گلهای وریا غفوری و مهدی قایدی به همراه دبل شیخ دیاباته در نیمه دوم باعث شد که آن بازی با نتیجه ۱-۴ به سود این تیم به پایان برسد.
قایدی در بازی رفت مقابل شاهین بوشهر هم که با برتری ۱-۴ آبی‌ها بود موفق به گلزنی شد و در پیروزی ۰-۵ استقلال مقابل صنعت نفت هم نام او در بین گلزنان بازی دیده می‌شد.
تنها بازیهایی که استقلال حداقل ۳ گل به حریفانش در لیگ برتر زد و قایدی سهمی در گلهای آن بازیها نداشت، دیدار مقابل سایپا و تراکتور در دور رفت لیگ نوزدهم بود.