بازیکن ملی‌پوش تیم فوتبال سپاهان معقتد است برای حضور قدرتمندانه در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حداقل باید ۸‌، ۹ بازی ملی برنامه ریزی‌ شود.
 امید نورافکن در حال سپری کردن یکی از فشرده‌ترین فصول حرفه‌ای خود است. او نه‌تنها در اردوی خردادماه سال گذشته تیم ملی در کیش و بحرین و همین‌طور تمامی اردوهای بعدی حضور داشته، که طی این  مدت همواره بازیکنی ثابت در ترکیب سپاهان نیز بوده و فقط یک مسابقه را لیگ برتر، جام حذفی (دیدار برابر شهید اورکی اسلامشهر) و لیگ قهرمانان آسیا از دست داده است!
یکی دو روز پس از پیروزی پراهمیت سپاهان مقابل پرسپولیس که قهرمانی استقلال را هم مسجل کرد، گفت‌وگویی با امید نورافکن در رابطه با شرایط طلایی‌پوشان اصفهانی و همینطور آینده خودش داشته‌ایم که این روزها حرف‌‎ و حدیث‎‌های زیادی درباره آن وجود دارد.
این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:
سوال-از دیدار برابر پرسپولیس شروع کنیم. شما در این مسابقه مهم پیروز شدید و قهرمانی استقلال هم نهایی شد.
امید نورافکن: سپاهان و پرسپولیس هر وقت با هم بازی می‌کنند حساسیت‌های زیادی برای بازیکنان، مربیان و مخصوصا هواداران هر دو تیم هست. قبلا هم در مصاحبه‌ای گفته‌ام که بعضی اوقات که در شهر هستم و هواداران اصفهانی را می‌بینم از این جمله استفاده می‌کنند که بیشتر از موفقیت‌های بزرگ برای آنها، دو بازی رفت و برگشت مقابل پرسپولیس برایشان اهمیت دارد. این بازی خیلی برایشان مهم است. ما هم توانستیم این بازی را ۲ بر ۱ ببریم. موقعیت‌های زیادی داشتیم. نیمه اول یکی دو موقعیت را محمدرضا حسینی داشت که یک موقعیت را خیلی عالی به تیرک زد. یکی دو تک به تک هم داشتیم. در نیمه دوم هم همچنین. دو صحنه مشکوک به پنالتی هم در بازی وجود داشت؛ یکی روی جلال علی‌محمدی و یکی روی رضا میرزایی که هر دو صد در صد پنالتی بود و می‌توانست نتیجه بازی و پیروزی ما را شیرین‌تر هم بکند.