پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: آجورلو شخصیت و بزرگی را به بدنه باشگاه برگرداند و با ایجاد آرامش در اردوی استقلال بازیکنان را از هر حاشیه‌ دور کرد.
سعید مراغه‌چیان در خصوص پیروزی استقلال مقابل فولاد و تثبیت قهرمانی آبی‌پوشان اظهار داشت: بازی استقلال و فولاد بسیار جذاب بود و همه از این بازی لذت بردند. نکونام تیم خوب و جنگنده‌ای ساخته و به آن‌ها خسته نباشید می‌گویم. مجیدی تیمی با روحیه شکست ناپذیر ساخته است و همین باعث شد استقلال قدرت کافی برای پیروزی در این دیدار را داشته باشد.
وی افزود: در ابتدای بازی استقلال فشار زیادی روی دروازه فولاد ایجاد کرد و هرچه دقایق بازی سپری می‌شد تیم فولاد خودش را پیدا می‌کرد و بازی به تعادل می‌رسید. این دیدار بازی موقعیت‌ها بود و استقلال توانست از موقعیت‌هایش به نحو احسن استفاده کند و به دو گل زیبا دست یابد. تیم نکونام خوب بازی می‌کند و سخت گل می‌خورد، اما بازیکنان استقلال انگیزه بالایی از خود نشان دادند، زیرا چه کسانی که در ترکیب هستند و چه کسانی که بازی نمی‌کنند برای تیم زحمت می‌کشند و همین باعث شد تا استقلال انواع رکوردها را تصاحب کند و با اقتدار عنوان قهرمانی را کسب کنند.
*حردانی بهترین خرید نیم فصل دوم استقلال بود
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در رابطه با عملکرد بازیکنان این تیم تصریح کرد: بازیکنان استقلال ‌در طول فصل زحمات زیادی کشیدند و مزد این زحمات را با قهرمانی در لیگ برتر گرفتند. در بازی با فولاد حردانی یکی از بهترین‌های استقلال بود و با گلی که به ثمر رساند باعث شد همه‌ی ما لذت ببریم. حردانی بسیار پر جنب و جوش بازی می‌کند و حق اوست که به تیم ملی دعوت شود و در جام‌جهانی بازی کند. از نظر من حردانی بهترین خرید نیم فصل دوم استقلال بود. در دفاع هم فوق‌العاده بودیم و در ۲۷ بازی که گذشت تنها ۱۰ گل دریافت کردیم که از این حیث رکورد خوبی است و این را مدیون دروازه‌بانان آماده تیم مخصوصا حسین حسینی که در این فصل زحمات زیادی کشید هستیم.
وی درباره نقش فرهاد مجیدی و مدیریت تیم در بدست آمدن این قهرمانی عنوان کرد: مجیدی استقلال را به خوبی مدیریت کرد، مخصوصاً در شرایطی که حواشی تیم را به خطر می‌انداخت او به خوبی تیم را از حاشیه‌ها دور کرد. مجیدی کادر خوبی را انتخاب کرد و با خریدهای موثر و فکر شده و ایجاد یک ساختار دفاعی مستحکم و طراحی پلن B کارساز بهترین آمار را ثبت کرد و در جدول پیشتاز شد.
*مدیران قبلی بلای جان استقلال بودند
مراغه‌چیان تصریح کرد: استقلال امسال امتیازات را به خوبی جمع کرد و حق آن‌هاست که قهرمان شوند. از نظر من استقلال این پتانسیل را دارد که لیگ را بدون باخت به پایان برساند. استقلال در طول بازی در هیچ دیداری شکست نخورده. آبی‌پوشان حتی می‌توانستند نساجی را در جام حذفی شکست دهند و دو قهرمانی را در کارنامه خود ثبت کنند، اما همانطور که دیدیم داوری مانع این اتفاق شد.
وی افزود: استقلال ۹ سال است که منتظر چنین اتفاقی بود و اکنون ما پیشکسوتان و هواداران خوشحال هستیم. مدیران قبلی بلای جان استقلال بودند و عامل اصلی ناکامی چند سال اخیر استقلال هستند. استقلال در دوران مددی نه تنها تیم بزرگسالان بلکه پایه ها را هم از دست داد، اما آجورلو شخصیت و بزرگی را به بدنه باشگاه برگرداند و تیم را از آن دوران خارج کرد. از نظر من آجورلو نقش پر رنگی در این قهرمانی دارد، زیرا او با ایجاد آرامش در اردوی استقلال بازیکنان را از هر حاشیه‌ای دور کرد.
*بردن استقلال اکنون برای تیم‌ها کار بزرگی است
مراغه‌چیان در پایان در خصوص دیدار هفته آینده استقلال مقابل آلومینیوم اراک خاطرنشان کرد: شرایط آلومینیوم در جدول خوب است و می‌توانند حتی با برد چند رده در جدول صعود کنند. بردن استقلال اکنون برای تیم‌ها کار بزرگی است و سه تیمی که در بازی‌های آینده مقابل استقلال قرار می‌گیرند می‌خواهند قهرمان لیگ را شکست دهند و از این رو انگیزه دارند، اما بعید است چون که استقلال می‌خواهد این روند شکست ناپذیری را حفظ کند و یامگا هم انگیزه بالایی پیدا خواهد کرد تا عنوان آقای گلی لیگ را کسب کند و از این رو استقلال خطرناک تر ظاهر خواهد شد. قهرمانی را به همه هواداران تبریک می‌گویم و امیدوارم با حضور پرشور در ورزشگاه این عنوان را جشن بگیریم.