رئال مادرید به شدت از رفتارهای اخیر باشگاه اتلتیکو مادرید عصبانی است.
در طی صد سال گذشته، روابط دو باشگاه رئال مادرید و اتلتیکو روزهای خوب و بد زیادی داشته و در حال حاضر نیز بسیار پرتنش است. طبق ادعای کادنا سر، بین دو باشگاه اکنون ارتباط دوستانه ای وجود ندارد و دلیل اصلی آن نیز رفتارهای اخیر باشگاه کوچک‌تر شهر، یعنی اتلتیکو است.
بین دو باشگاه از سال ها پیش عهدی وجود داشته که از یکدیگر بازیکن جذب نکنند. به ندرت شاهد بوده ایم که بازیکنی مستقیما از رئال راهی اتلتیکو شود یا برعکس اما مدیران رئال متوجه شده اند که اخیرا از باشگاه اتلتیکو با تعدادی از بازیکنان تیم های پایه و نیز دوم باشگاه تماس گرفته شده و به آنها وعده قراردادی بهتر داده اند. این تماس ها در کنار مخالفت اتلتیکو برای تشکیل گارد افتخار در دربی اخیر و نیز عدم تبریک علنی باشگاه اتلتیکو به رئال بابت قهرمانی های لالیگا و رئال عصبانیت شدید مدیران رئال مادرید را در پی داشته است.
کادنا سر ادعا می کند که از سوی باشگاه رئال با مدیران اتلتیکو در این رابطه تماس گرفته شده و توضیح خواسته اند. بدیهی است که در صورت عدم دریافت پاسخی مناسب، عهد قدیمی بین دو باشگاه در خطر شکستن قرار خواهد گرفت و این می تواند تنش های زیادی را به دنبال داشته باشد.