دنی آلوس، مدافع سابق و برزیلی بارسلونا دل خوشی از فلسفه فعلی حاکم بر این باشگاه ندارد.
دنی آلوس در زمستان سال گذشته و به مدت نیم فصل دوباره لباس بارسلونا را به تن کرده و نمایش قابل قبولی در این مدت از خود ارائه داد. اما این باشگاه تمایلی به ادامه همکاری نشان نداد و دنی آلوس برای دومین بار از بارسلونا جدا شد. حالا این مدافع باتجربه مدعی شد این باشگاه احترام چندانی برای ستاره های تاریخ ساز بارسلونا در سال های اخیر قائل نبوده است.

دنی آلوس گفت: “من بابت جدایی از بارسلونا ناراحت نشدم و با خوشحالی بابت بازگشت به بارسلونا، از این تیم رفتم. من برای پنج سال خواب می دیدم که می خواهم برای بار دوم این لحظه را زندگی کنم. تنها چیزی که دوست نداشتم نخوه برخورد با من بود. از همان بدو ورود به بارسلونا به وضوح گفتم که دیگر یک پسر ۲۰ ساله نیستم و می‌خواهم اتفاقات رودررو و بدون پنهان کاری رقم بخورد. اما این باشگاه در سال های اخیر اشتباهات زیادی کرده و بارسلونا به افرادی که برای این باشگاه تاریخ سازی کرده اند، اهمیتی نمی دهد.
من دوست دارم بارسلونا روند متفاوت داشته باشد. من در مورد خودم صحبت نمی کنم، زیرا شرایط من یک سناریوی دیگر بود. من همیشه از ژاوی و رئیس باشگاه به خاطر بازگرداندن من سپاسگزارم.باشگاهی پر از جوانان و با ایده های فوق العاده در زمین دیدم، اما باید شرایط خارج از میدان نیز بهبود یابد. طرز فکر فعلی بارسلونا کاملا بر خلاف آن چیزی است که چند سال پیش ساختی و البته هر اتفاقی که در زمین رخ می دهد بازتاب اتفاقات بیرون میدان است. من از بارسلونا حمایت می کنم تا به اوج برگردد، اما رسیدن به تین هدف بسیار پیچیده است. فوتبال متعادل تر و یک بازی جمعی شده، اما این مفهوم در باشگاه جایی ندارد.”