استانداردهای آلایندگی اتحادیه اروپا به طور معمول با اسامی یورو شناخته میشوند و علاوه بر قاره سبز، در باقی نقاط جهان از جمله ایران به عنوان معیاری برای تصمیمگیری در مورد آلایندگی خودروها شناخته میشوند. جدیدترین استاندارد این حوزه یعنی یورو ۷، از سال ۲۰۲۵ به تمامی خودروسازان اروپا ابلاغ میشود و از سال ۲۰۲۶ لازم الاجرا خواهد بود.
استانداردهای آلایندگی اتحادیه اروپا در هر دوره سختگیرانهتر میشوند و استاندارد یورو ۷ نیز مقدار مجاز تولید نیتروژن دی اکسید را به ۳۰ گرم در کیلومتر کاهش داده است. با توجه به این کاهش بیسابقه که در زمینه انتشار نیتروژن اکسید حاصل شده، طراحان موتورهای درونسوز دیزلی ناچار خواهند بود تا سیستم احتراق پیشرانه را از نو طراحی کنند. چنین کاری به زمان و هزینه زیادی نیاز خواهد داشت، از این رو انتظار میرود که موتورهای دیزلی به مرور از چرخه صنعت خودروسازی کنار گذاشته شوند.
-
کلاه کاسکت مدل DNO
خرید محصول -
تابلو نقاشی رنگ روغن طرح دوستی مدل۱۱
خرید محصول -
لنت ترمز عقب موتور سیکلت مدل GSX-R150F مناسب برای سوزوکی
خرید محصول -
کتاب Poisoning & Drug Overdose اثر Kent R. Olson انتشارات مؤلفین طلایی
خرید محصول -
سمپاش دیمارتینو مدل Gamma10 حجم ۸.۵ لیتر
خرید محصول -
تونر قرمز آریا اچ پی مدل ۲۰۴A
خرید محصول -
تابلو میناکاری مدل GL کد ۱۶
خرید محصول
استفاده از موتورهای دیزلی در طول دو دهه گذشته سبب شده بود تا قیمت تمام شده خودروها به طرز چشمگیری کاهش یابد. اما اکنون و با اجرایی شدن استاندارد یورو ۷ در آینده نزدیک، توسعه موتورهای دیزلی برای خودروهای ارزان قیمت و میانرده توجیه اقتصادی نخواهد داشت. همین مساله سبب میشود که خودروسازان به جای استفاده از موتورهای دیزلی، از موتورهای پلاگین هیبریدی استفاده کنند. هزینه توسعه و تولید یک پیشرانه دیزلی براساس استاندارد یورو ۷ بیشتر از توسعه یک پیشرانه پلاگین هیبریدی به همراه باتری است و بنابراین تغییر عمدهای را در صنعت خودروسازی شاهد خواهیم بود.