هیوندای و ایده نصب اسکوتر تاشونده در صندوق‌عقب خودرو

اینکه بتوانید خودروی خود را در پارکینگ گذاشته و به خاطر اینکه “وسیله حمل‌ونقل شخصی” شما درست در صندوق‌عقب قرار دارد با پای پیاده راهی دفتر خود نشوید خوب نخواهد بود؟! واضح است که فکر کردن به این موضوع لذت‌بخش است و ایده‌ی مربوط به آن نیز جدیدی نیست چراکه هوندا اولین بار در دهه ۸۰ میلادی با همکاری یک شرکت توانست موتورسیکلتی تاشدنی را در صندوق‌عقب خودروی سیتی قرار دهد.

اگرچه شما هنوز هم می‌توانید این ترکیب بامزه را در برخی حراجی‌ها و نمایشگاه‌های فروش خودروهای کارکرده پیدا کنید اما شاید در آینده نزدیک بتوانید محصولاتی از هیوندای با این ویژگی را انتخاب نمایید. این برند کره‌ای اخیراً اختراعی را ثبت کرده که نظر ما را به خود جلب نموده است.

اسناد مربوط به این اختراع که با نام “وسیله حمل‌ونقل شخصی و تاشونده” ثبت شده‌اند اولین بار در سال ۲۰۱۷ به چشم خورده اما خب خبر آن دو سال بعد رسانه‌ای شده است. همان‌گونه که در تصاویر دیده می‌شود این وسیله‌ای نسبتاً کوچک بوده و می‌تواند داخل صندوق‌عقب محصولات هیوندای و درست زیر کف صندوق قرار گیرد. در اسناد اولیه حتی می‌توانیم یک اسکوتر تاشدنی را ببینیم که داخل پانل درب هم جاسازی می‌شود.

اگرچه اکثر اختراع‌های قبلی مکانیسم تا شدن اسکوتر را توضیح داده اما در اسناد جدیدترین اضافه شدن باتری‌ها و بنابراین احتمال الکتریکی بودن آن را می‌بینیم. در جدیدترین اختراع ثبت شده هم برخی جزئیات همچون شارژ و ایمنی عابران پیاده شرح داده شده‌اند.

بر اساس آنچه اعلام شده اسکوتر الکتریکی هیوندای با مکانیسم‌های شارژ داخل صندوق‌عقب تولید شده و صدای غیرواقعی پیشرانه نیز توسط اسکوتر تولید خواهد شد تا عابران پیاده از حضور آن آگاه شوند.

هنوز مشخص نیست که این وسیله حمل‌ونقل شخصی داخل هیوندای توسان یا حتی پیکاپ سانتاکروز نصب خواهد شد یا خیر. اختراع‌های ثبت شده همیشه به خط تولید راه پیدا نمی‌کنند هرچند باید گفت ایده جذابی را از جانب هیوندای شاهد هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *