زمان زیادی از اتمام کار دوج چلنجر هلکت گذشته است اما امروز به‌جای آن شاهد قدرت‌نمایی نسخه SRT جیلبریک هستیم که ۸۰۷ اسب بخار قدرت دارد؛ اما همان‌گونه که در مطلب خودروهای ۵ سال آینده به آن اشاره کردیم، برقی‌شدن سرانجام گریبان‌گیر دوج چلنجر نیز خواهد شد و حتی اگر این اتفاق هم نیافتد، خودروهای برقی آینده به‌لطف دسترسی راحت‌تر به گشتاور و قدرت خود آنقدر در پیمودن خط مستقیم سریع‌ خواهند شد که هلکت بنزینی در برابرشان حرفی برای گفتن نخواهد داشت. برقی‌شدن چلنجر احتمالا در سال ۲۰۲۴ روی خواهد داد.


دوج چلنجر هلکت وایدبادی ۲۰۱۸

پیش از آنکه درگیر برقی‌شدن این خودروی عضلانی شویم، بهتر است به آخرین نسخه‌های چلنجر توجه کنیم که با توجه به گزارش‌های «Mopar Insider»، سروصدای خوبی به‌پا خواهند کرد. تیم خودروهای ویژه دوج، SRT، درحال کار روی یک نسخه بهبودیافته از موتور ۶.۲ لیتری V8 چلنجر است که بتواند با سوخت E85 (سوخت ترکیبی اتانول و بنزین بدون سرب) حرکت کرده و از تمام نسخه‌های پیشین چلنجر قدرتمندتر باشد.

حال اینکه قرار است چقدر قدرت این خودرو بیشتر شود، دقیقا مشخص نیست! تنها می‌دانیم قدرت چلنجر آینده که احتمالا یک نسخه تولید محدود با نام چلنجر SRT هلکت ردآی وایدبادی است، از مرز ۸۵۰ اسب بخار عبور خواهد کرد.

متاسفانه شایعات چیزی درباره گشتاور احتمالی این خودرو نمی‌گویند اما اگر دیمون را به‌یاد بیاوریم که با سوخت اکتان ۹۱ حدود ۹۷۲ نیوتن متر گشتاور و با سوخت اکتان ۱۰۰ نزدیک به ۱۰۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد، متوجه می‌شویم که گشتاور نسخه آینده چلنجر احتمالا از این ارقام هم بیشتر خواهد بود.

زمان احتمالی معرفی این خودرو قدرتمند احتمالا پیش از پایان سال جاری میلادی روی خواهد داد. اینکه آخرین چلنجر بنزینی با چه قیمتی و در چه تعدادی تولید خواهد شد مشخص نیست. نظر شما درباره آخرین غرش چلنجر با موتور بنزینی چیست؟ آیا دوج موفق می‌شود نسخه‌ای بسازد که شایسته پایان‌دادن به عصر بنزینی این هیولای تشنه بنزین باشد؟!