رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: همزمان با ترخیص کامیون‌های ۳ سال کارکرده اروپایی، واردات نیز در جریان است.

آخرین وضعیت ترخیص کامیون‌های وارداتی زیر ۳ سال ساخت
امانی در خصوص ترخیص کامیون‌های وارداتی دست دوم اروپایی گفت: واردات کامیون‌های کارکرده زیر ۳ سال اروپایی، قانون است و همزمان که ترخیص داریم، واردات هم انجام می‌شود؛ به مرور زمان کارهای این‌ها انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در ترخیص ناوگان تسهیل شده و تا جایی که قانون اجازه می‌دهد، کارهای آن‌ها انجام می‌شود؛ اما اگر مشکلی هست، در جایی است که واردکننده باید ضوابط و مقررات را رعایت می‌کرد یا اطلاع داشت؛ به هر حال دنبال آن هستیم که اگر مشکلی هست، مرتفع شود و کامیونی که وارد می‌شود، شماره گذاری کنیم.

واردات کامیون، اتوبوس و ماشین آلات راهداری
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره مصوبه ۱۴ اسفند مجلس در زمینه واردات ۱۰ هزار دستگاه کامیون، ۱۰ هزار دستگاه اتوبوس و ۵ هزار دستگاه ماشین آلات راهداری و راهسازی اظهار کرد: مادر بحث ماشین آلات راهداری خواهان صدور مجوز مجلس بودیم به خصوص که ماشین آلات فعلی ماه دارای فرسودگی شدید است و این یکی از خواسته‌هایی بود که هم سازمان راهداری به نمایندگی از دولت بدون اینکه پرداخت عوارض واردات داشته باشیم ماشین آلات راهداری وارد کنیم و بخش خصوصی هم از مجاری قانونی و با پرداخت عوارض آن اقدام به واردات ماشین آلات راهداری کند.

وی ادامه داد: سازمان راهداری علاوه بر واردات ماشین آلات راهداری، به دنبال خرید از تولیدکننده داخلی هم هست؛ لذا سال گذشته قراردادی با یکی از شرکت‌های سازنده ماشین آلات و خودروهای راهداری امضا کردیم؛ اما از آنجایی که حجم فرسودگی ماشین آلات راهداری بسیار بالاست و هم اینکه تولیدات داخلی جوابگو نیست، قرار شد تعدادی هم وارد کنیم.

امانی گفت: هر تعدادی که کامیون و ماشین آلات راهداری نو وارد شود، متوسط سن ناوگان سازمان راهداری کاهش می‌یابد و در ناوگان روانسازی صورت می‌گیرد؛ کمیسیون عمران مجلس هم کمک می‌کند که این مصوبه اخذ شود.

۱۲ هزار دستگاه ناوگان سنگین سازمان راهداری فرسوده است
وی تأکید کرد: ۱۲ هزار دستگاه ماشین آلات راهداری و ناوگان سنگین و نیمه سنگین فرسوده داریم که باید نوسازی شود؛ تولید داخل این ماشین آلات نهایتاً بتواند هزار دستگاه از این ناوگان اعم از بخش دولتی و خصوصی را جوابگو باشد و مابقی را باید وارد کنیم.