قطعاً با مجله بریتانیایی کار واو آشنایی دارید. این وب‌سایت به مقایسه خودروها با یکدیگر می‌پردازد و در یوتیوب نیز یک کانال دارد که مسابقات درگ و رقابت های آفرود را پوشش می‌دهد. البته بیشتر تمرکز کانال یوتیوب این وب‌سایت روی مسابقات درگ بعضاً عجیب‌وغریب است. قبلاً نیز موارد عجیب زیادی را دیده بودیم اما در کنار آن‌ها می‌توانید مطالب آموزنده زیادی را نیز از کار واو ببینید.

اما این وب‌سایت در جدیدترین ویدئوی خود فقط به دنبال هیجان و تفریح بوده است. چیزی که خواهید دید یک نبرد آفرود بین سه خودروست که با توجه به ماهیتشان تجربه بسیار متفاوتی خواهند داشت. برای این رقابت خارج از جاده خودروهای بی ام و ۷۳۵i 2001، لکسوس LS 430 2000 و مرسدس بنز S320 2000 انتخاب شده‌اند. این خودروهای قدیمی با قیمت هزار پوند یا ۱۲۳۱ دلار خریداری شده‌اند.

همان‌گونه که حدس می‌زنید این سدان های قدیمی در وضعیت مناسبی قرار ندارند و خب برای چنین رقابتی گزینه‌ای مناسب هستند. آن‌گونه که مت واتسون نشان می‌دهد، شما نیازی به هزینه زیاد و خرید رنجروور ندارید و فقط کافی است چند هزار دلار صرف خرید یک سدان لوکس قدیمی کنید تا آفرودی لوکس داشته باشید! جدای از شوخی، واتسون می‌گوید اگر اهمیتی به آسیب دیدن خودرو ندهید گزینه‌ای بهتر از این سدان های لوکس قدیمی نخواهد بود. در این تست‌های آفرود شاهد شکنجه سه خودرو هستیم و آسیب‌های زیادی نیز به آن‌ها وارد می‌شود اما هیچ‌کسی به این موضوع اهمیت نمی‌دهد.

با طراحی دیفرانسیل عقب و استفاده از پیشرانه ۸ سیلندر (به جز مرسدس که از نیروگاه دیزلی استفاده می‌کند)، کدام خودرو از این چالش جان سالم به در می برد؟

منبع: سایت پدال و کانال یوتیوب کارواو فارسی