هدف اصلی بلبرینگ چرخ ایجاد شرایطی است که در آن چرخ با حداقل اصطکاک بچرخد.
تشخیص صدای بلبرینگ ممکن است مشکل باشد، چون ممکن است با صدای تایر اشتباه گرفته شود. حتی وقتی تشخیص دهید مشکل از بلبرینگ است، تشخیص اینکه مشکل از کدام چرخ است، سخت است.
خرابی بلبرینگ چرخ معمولاً تدریجی است، اگرچه در برخی موارد بلافاصله پس از ضربه شدید چرخ و لاستیک با یک چاله عمیق شروع میشود. یاتاقانهای چرخ گاهی اوقات میتوانند برای مدتی طولانی صدا ایجاد کنند، قبل از اینکه با خرابی فاجعهباری مواجه شوید که منجر به جدا شدن کامل مجموعه چرخ و تایر از محور میشود، آن را بررسی کنید.
-
محافظ و باران گیر آیفون تصویری مدل ۰۱
خرید محصول -
فلاسک احمد مدل AM01 گنجایش ۱ لیتر
خرید محصول -
ست کت و شلوار زنانه السانا مدل هلینا کد ۸۰۲۰۱
خرید محصول -
قفل توالت فرنگی تاینی بیبی
خرید محصول -
خط چشم گلدن رز مدل ۰۳۸
خرید محصول -
گتر کوهنوردی کاراکروم مدل IK005
خرید محصول -
لگینگ زنانه فیتن کد OLVE
خرید محصول -
انگشتر مانچو کد R015
خرید محصول
به طور کلی، خطر خرابی ناگهانی بلبرینگ مشکلات زیادی را ایجاد می کند. هنگامی که بلبرینگ شروع به از کار میکند، نمیتوان دقیقا پیشبینی کرد که چه زمانی به طور کامل خراب میشود؛ بنابراین نباید به ادامه رانندگی ادامه داد. اگر حین حرکت بلبرینگ بشکند، ممکن است کنترل وسیله نقلیه را از دست بدهید. هنگامی که به طور قطعی تشخیص دادید که بلبرینگ چرخ فرسوده شده یا شکسته است، آن را سریعاً تعویض کنید.
هنگام تعویض بلبرینگ چرخ ها، به خاطر داشته باشید اگر خودرو دارای کیلومتر زیادی را پیموده است، بهتر است هر دو یاتاقان (راننده و سرنشین) را همزمان تعویض کنید.
صدای بلبرینگ چرخ را میتوان با صدای لاستیک ناشی از لاستیکهای معیوب اشتباه گرفت. در موارد دشوار، یک مکانیک میکروفونهای بیسیم از راه دور را در هر چهار موقعیت چرخ اعمال میکند و سپس ماشین را در حالی که به یک گیرنده از راه دور گوش میدهد، هدایت میکند و بین موقعیتهای چرخ جابهجا میشود تا محل بلبرینگ خراب را مشخص کند.