استانداردهای آلایندگی اتحادیه اروپا به طور معمول با اسامی یورو شناخته میشوند و علاوه بر قاره سبز، در باقی نقاط جهان از جمله ایران به عنوان معیاری برای تصمیمگیری در مورد آلایندگی خودروها شناخته میشوند. جدیدترین استاندارد این حوزه یعنی یورو ۷، از سال ۲۰۲۵ به تمامی خودروسازان اروپا ابلاغ میشود و از سال ۲۰۲۶ لازم الاجرا خواهد بود.
استانداردهای آلایندگی اتحادیه اروپا در هر دوره سختگیرانهتر میشوند و استاندارد یورو ۷ نیز مقدار مجاز تولید نیتروژن دی اکسید را به ۳۰ گرم در کیلومتر کاهش داده است. با توجه به این کاهش بیسابقه که در زمینه انتشار نیتروژن اکسید حاصل شده، طراحان موتورهای درونسوز دیزلی ناچار خواهند بود تا سیستم احتراق پیشرانه را از نو طراحی کنند. چنین کاری به زمان و هزینه زیادی نیاز خواهد داشت، از این رو انتظار میرود که موتورهای دیزلی به مرور از چرخه صنعت خودروسازی کنار گذاشته شوند.
-
قیچی ورق بر کندو مدل ۳۰۸۱۰
خرید محصول -
انبر برقی ذغال تاوارا مدل استیل۱
خرید محصول -
گن زنانه اچ اند ام مدل zeb 0999
خرید محصول -
دستکاه چسب تفنگی مدل Gue
خرید محصول -
کرم مو یانسی مدل احیا و ترمیم کننده گلد حجم ۲۰۰ میلی لیتر
خرید محصول -
کیف عینک مدل گوزن کد ۱۳۹ KK
خرید محصول -
برچسب کابینت مدل آجر قهوه ای سوخته
خرید محصول -
تشک تعویض نوزاد شمسه نگار مدل DTB52
خرید محصول
استفاده از موتورهای دیزلی در طول دو دهه گذشته سبب شده بود تا قیمت تمام شده خودروها به طرز چشمگیری کاهش یابد. اما اکنون و با اجرایی شدن استاندارد یورو ۷ در آینده نزدیک، توسعه موتورهای دیزلی برای خودروهای ارزان قیمت و میانرده توجیه اقتصادی نخواهد داشت. همین مساله سبب میشود که خودروسازان به جای استفاده از موتورهای دیزلی، از موتورهای پلاگین هیبریدی استفاده کنند. هزینه توسعه و تولید یک پیشرانه دیزلی براساس استاندارد یورو ۷ بیشتر از توسعه یک پیشرانه پلاگین هیبریدی به همراه باتری است و بنابراین تغییر عمدهای را در صنعت خودروسازی شاهد خواهیم بود.