با توجه به رقابت فشرده مکس ورشتاپن و لوئیس همیلتون در فصل قبل مسابقات فرمول ۱ و همچنین پخش برنامه جدید فرمول ۱: بران تا زنده بمانی از نت فلیکس، امیدهای زیادی برای فصل ۲۰۲۲ این مسابقات وجود دارد و البته دوربین‌های نصب شده درون کلاه ایمنی رانندگان در این فصل نیز نقش مهم‌تری در پوشش مسابقات ایفا می‌کنند.

چند سالی است که از این دوربین‌ها روی کلاه ایمنی رانندگان استفاده می‌شود و به این ترتیب بینندگان می‌توانند همانند رانندگان از دید جالبی به پیست برخوردار شوند. در فصل‌های گذشته این دوربین‌ها در دورهای تمرینی استفاده می‌شدند اما در فصل ۲۰۲۲ مسابقات شاهد استفاده از آن‌ها در زمان کوالیفایینگ و خود مسابقه خواهیم بود. برای اولین بار در گرندپری بحرین امسال از این دوربین‌ها استفاده شد. افرادی که به‌صورت زنده این رویداد را دنبال می‌کردند قطعاً شاهد تصاویر هیجان‌انگیز دوربین‌های روی کلاه ایمنی رانندگان بودند. از جمله رانندگانی که روی کلاه خود این دوربین را نصب کرده‌اند می‌توان به چارلز لکلرک اشاره کرد که رقابتی فشرده با مکش ورشتاپن داشت و توانست پیروز میدان لقب بگیرد.

در ویدئوی منتشر شده از دوربین‌ها لکلرک را می‌بینیم که با فراری خود در خط اصلی پیست می‌راند و سپس ورشتاپن از منطقه ترمز پیچ اول سبقت می‌گیرد. البته لکلرک به عنوان راننده‌ای با تجربه توانست در پیچ‌های دوم و سوم بهتر عمل کند و در منطقه ترمز پیچ چهارم ورشتاپن را پشت سر بگذارد. این رفت و برگشت در لپ بعدی هم تکرار شد اما فقط رقابت اول دو راننده از طریق دوربین روی کلاه ایمنی پخش شد.