پس از اخبار هیجان‌انگیز هفتهٔ اتومبیل مونتری فکر می‌کردیم دیگر تا چند وقت خودرویی نتواند ما را شگفت‌زده کند ولی به نظر می‌رسد اشتباه کرده‌ایم زیرا یک شرکت بریتانیایی بنام انگلر اتوموتیو (Engler Automotive) وسیله‌ای بنام سوپرکواد را معرفی کرده که آن را اولین سوپرکواد جهان با ۱۱۰۰ اسب بخار قدرت و حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌داند.

با نگاه به چراغ‌های جلو و عقب این وسیلهٔ عجیب شاید به یاد آئودی R8 بیفتید که حق دارید زیرا سوپرکواد از همان چراغ‌های آئودی استفاده می‌کند اما این‌ها تنها چیزهایی نیستند که انگلر اتوموتیو از R8 قرض گرفته است و در سینهٔ سوپرکواد هم همان پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 اوراکان و R8 قرار گرفته است. انگلر بدون ذکر جزئیات خاصی ادعا کرده که خروجی این موتور را به ۱۱۰۰ اسب بخار رسانده است. گفته شده به لطف این نیروی عظیم، سوپرکواد ظرف ۲.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

بااین‌حال، برخی کسانی که در مراسم معرفی این وسیله حضور داشته‌اند گفته‌اند انگلر ادعای قدرت چهاررقمی را کنار گذاشته و حالا رقم ۶۲۰ اسب بخار را اعلام کرده است؛ بنابراین، احتمالاً در سوپرکواد از همان نسخهٔ استاندارد موتور V10 استفاده شده که در آئودی R8 و لامبورگینی اوراکان می‌بینیم. درهرحال، حتی همان ۶۲۰ اسب بخار هم برای یک چهارچرخه رقم بسیار زیادی است و می‌تواند راکب را وحشت‌زده کند.

هرچند فاصلهٔ محوری ۲,۶۵۰ میلی‌متری سوپرکواد با آئودی R8 یکسان است اما طول ۴,۶۷۳ میلی‌متری آن حدود ۲۵ میلی‌متر از سوپرکار آلمانی بیشتر است. ارتفاع این سوپربایک چهارچرخ نیز ۹۵۰ میلی‌متر اعلام شده است. سوپرکواد ۱۱۰۰ کیلوگرم وزن دارد که برای یک خودرو بسیار سبک است اما برای یک موتورسیکلت یا چهارچرخه بسیار سنگین خواهد بود. انگلر در مورد این وسیله می‌گوید:

سوپرکواد یک ماشین پیشرو است که تاکتیک و درگیری یک سوپربایک را با سرعت وحشیانهٔ یک هایپرکار ارائه می‌کند.