ایمن‌ترین خودروهای 2021 دنیا را بشناسید

برخی معتقدند که افزایش امکانات ایمنی در خودروهای مدرن لذت رانندگی را از بین برده است، اما در واقع این امکانات باعث می‌شوند با خیال راحت‌تری رانندگی کنیم. خودروهای شاسی بلند که امروزه محبوبیت زیادی کسب کرده‌اند، به دلیل اندازه بزرگ خودشان از ایمنی بیشتری برخوردارند و در آن‌ها شاهد تجهیزاتی از جمله کیسه‌های هوای پنهان برای محافظت از تمام سرنشینان هستیم. اما ایمنی فقط به واسطه قرار دادن کیسه‌های هوای اضافی در سراسر کابین به وجود نمی‌آید، بلکه سیستم‌های ایمنی، مناطق مچاله‌شونده، نوع چراغ‌ها و باک‌های ضدضربه هم در ایجاد ایمنی نقش مهمی دارند. در این مقاله ایمن‌ترین خودروهای دنیا در حال حاضر را به شما معرفی می‌کنیم.

۹. سوبارو WRX (۲۲/۲۰۲۱)

البته تمام خودروهای این لیست شاسی بلند نیستند. سوبارو WRX به لطف سیستم جلوگیری از تصادف از جلو و سیستم ایمنی دوربین آی‌سایت موفق شده در این لیست قرار بگیرد. این مدل در تست تصادف مؤسسه ایمنی ترافیک بزرگراه ملی در سال ۲۰۲۱ نمره عالی کسب کرده است.

۸. آئودی Q8 (۲۰۲۱)

آئودی Q8 از یک موتور ۳ لیتری V6 توربوشارژ بهره می‌برد که توان ۳۳۵ اسب بخار تولید می‌کند. این مدل دارای امکاناتی از جمله نظارت بر نقاط کور، هشدار ترافیک از عقب و دستیار حفظ مسیر است. Q8 در تست تصادف مؤسسه ایمنی ترافیک بزرگراه ملی نمره پنج ستاره را دریافت کرده است. 

۷. کیا استینگر GT (۲۲/۲۰۲۱)

کیا استینگر GT دارای یک موتور V6 توئین توربوشارژ است که توان ۳۶۵ اسب بخار تولید می‌کند. این مدل امکاناتی از جمله چراغ‌های جلو با نور بالای خودکار، ترمز اضطراری با تشخیص عابران و دستیار حفظ مسیر دارد.
 

۶. بی ام و سری ۳ G20 (۲۰۱۹-۲۲)

تجهیزات ایمنی بی ام و سری ۳ کمتر از کیا استینگر GT هستند و در این مدل فقط سیستم تشخیص برخورد از جلو و ترمز اضطراری به صورت رایگان ارائه می‌شود. البته با کمی هزینه می‌توانید امکاناتی از جمله نظارت بر نقاط کور و دستیار حفظ مسیر را به آن اضافه کنید.
 

۵. تسلا مدل ۳

ارزان‌ترین خودروی تسلا یعنی مدل ۳ با محدوده پیمایش ۲۰۰ مایلی و شتاب صفر تا ۱۰۰ زیر ۴ ثانیه فقط ۴۵۰۰۰ دلار قیمت دارد. امکانات استاندارد این مدل شامل هشدار خروج از مسیر، کروز کنترل تطبیقی و دستیار ترمز خودکار هستند. مدل ۳ در تست تصادف مؤسسه ایمنی ترافیک بزرگراه ملی نمره عالی کسب کرده است.

۴. دوج رم ۱۵۰۰ (۲۰۱۹-۲۱)

موفقیت یک پیکاپ تراک در تست تصادف به دلیل جلوپنجره و کاپوت بزرگش کمی سخت‌تر از خودروهای سدان است. خوشبختانه، مدل رم ۱۵۰۰ دارای سیستم پیشگیری از تصادف است که باعث شده این پیکاپ در تست تصادف نمره پنج ستاره دریافت کند. تجهیزات ایمنی این مدل شامل نمایشگر هدآپ، سیستم آینه دیجیتال متصل به فرمان و … هستند.

۳. هیوندای ولستر توربو R (۲۰۱۹-۲۱)

امروزه خودروهای سبک هم ایمنی مشابهی با خودروهای بزرگتر از خودشان دارند. هیوندای ولستر توربو R نمونه بارزی از بدنه کوچک، قدرت زیاد و تجهیزات ایمنی عالی است. موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ‌ این مدل توان ۲۰۱ اسب بخار تولید می‌کند و شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن ۶ ثانیه است. ولستر توربو R شش کیسه هوا، ترمز خودکار، دستیار حفظ مسیر، تشخیص نقاط کور و هشدار ترافیک از عقب دارد. این مدل فقط ۳۵۰۰۰ دلار قیمت دارد.

۲. لینکلن اوییتور (۲۰۲۲)

شاسی بلند اندازه متوسط اوییتور که به تازگی نسخه جدیدش معرفی شده، به دلیل تجهیزات ایمنی عالی خودش مورد تحسین مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراه قرار گرفته است. موتور V6 این شاسی بلند ۲.۵ تُنی توان ۴۰۰ اسب بخار تولید می‌کند. این مدل در تست تصادف جانبی و جلو نمره پنج ستاره دریافت کرده است و فقط در تست واژگونی یک نمره از دست داده است.

۱. جنسیس G70 (۲۰۲۰-۲۲)

جنسیس G70 که روی پلتفرم کیا استینگر ساخته شده توجه بیشتری به ایمنی سرنشینان دارد. امکانات ایمنی از جمله اجتناب از برخورد از جلو، اجتناب از برخورد در نقاط کور، اجتناب از برخورد از عقب، کروز کنترل هوشمند مبتنی بر مسیریابی و دستیار رانندگی در بزرگراه نشان می‌دهند که ایمنی سرنشینان اهمیت زیادی برای جنسیس دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *