بهترین و بدترین خودروسازان جهان به اعلام «کانسومر ریپورتز»

کانسومر ریپورتز لیست سالانهٔ بهترین و بدترین خودروسازان جهان را اعلام کرده که در صدر آن ب‌ام‌و و در انتها نام لندروور دیده می‌شود.

در لیست سالانهٔ بهتر برندهای خودرویی جهان به اعلام کانسومر ریپورتز، ب‌ام‌و برای اولین بار در جایگاه نخست قرار گرفته است. در لیست امسال ب‌ام‌و با دو رتبه صعود به مقام اول رسیده و صدرنشین سال گذشته یعنی سوبارو را به جایگاه دوم فرستاده است. رتبه‌بندی سالانهٔ خودروسازان با توجه به پرفورمنس، ایمنی و قابلیت اطمینان محصولات آن‌ها بر اساس آزمایش‌های مستقل کانسومر ریپورتز و بازخوردهایی که از نظرسنجی‌ها به دست می‌آید صورت می‌گیرد.

مدیر ارشد آزمایش خودرو در کانسومر ریپورتز «جیک فیشر» دراین‌باره می‌گوید:

ب‌ام‌و خودروهایی پرفورمنس بالا، مجهز و قابل‌اعتماد می‌سازد و بنابراین دیدن آن در صدر لیست رده‌بندی ما عجیب نیست اما برندهای غیرلوکس مثل سوبارو، تویوتا و مزدا نیز طی چند سال گذشته همیشه در تبه‌های بالا قرار داشته‌اند که این یعنی نیازی نیست مصرف‌کنندگان برای داشتن خودرویی باکیفیت هزینهٔ بالایی پرداخت کنند.

برند زیرمجموعهٔ ب‌ام‌و یعنی مینی هم در این مطالعه عملکرد خوبی داشته و با پنج پله صعود به رتبهٔ سوم رسیده است درحالی‌که دیگر جایگاه‌های ۱۰ برند برتر تحت سلطهٔ آسیایی‌ها شامل لکسس، هوندا، تویوتا، جنسیس، مزدا و کیا بوده است. البته در بین این همه برند آسیایی، نام آئودی هم در رتبهٔ نهم به چشم می‌خورد.

برترین برند آمریکایی در این مطالعه بیوک است که در رتبهٔ دوازدهم قرار گرفته و پس از آن‌هم دوج در رتبهٔ پانزدهم و لینکلن در رتبهٔ شانزدهم در بین آمریکایی‌ها بهترین عملکرد را داشته‌اند. ممکن است امتیاز لینکلن چندان چشمگیر به نظر نرسد اما وقتی بدانید نسبت به سال گذشته ۱۰ رتبه صعود کرده و بالاتر از رقبایی مثل مرسدس بنز و کادیلاک قرار گرفته است، عملکرد آن قابل‌توجه خواهد بود. کانسومر ریپورتز بهبود قابلیت اطمینان شاسی‌بلندهای کُرسیر و ناتیلوس را دلیل عملکرد خوب برند لوکس لینکلن می‌داند.

تسلا نیز به دلیل بهبود قابلیت اطمینان، جایگاه خود را بهبود بخشیده و با شش پله صعود به رتبهٔ هفدهم رسیده است. از سوی دیگر اما قابلیت اطمینان پایین مشکلی است که برندهای بریتانیایی جگوار و لندروور هنوز با آن درگیر هستند. در مطالعهٔ امسال در بین ۳۲ برند، جگوار یک پله پایین‌تر از آلفارومئو در رتبهٔ سی‌ام قرار گرفته و لندروور نیز با حضور در رتبهٔ آخر، جیپ را از قعرنشینی برای دومین سال پیاپی نجات داده است. در همین حال، کانسومر ریپورتز در بخش انتخاب‌های سبز، ۹ خودروی کم آلایندهٔ تویوتا را برگزیده و اشاره کرده است که هرچند این برند ژاپنی در افزودن مدل‌های تمام الکتریکی به سبد محصولات خود کُند بوده اما در عوض مدل‌های هیبریدی زیادی ارائه می‌کند.

رتبه

خودروساز

امتیاز

۱ب‌ام‌و۸۱
۲سوبارو۷۹
۳مینی۷۹
۴لکسس۷۷
۵هوندا۷۷
۶تویوتا۷۶
۷جنسیس۷۶
۸مزدا۷۵
۹آئودی۷۴
۱۰کیا۷۳
۱۱آکورا۷۲
۱۲بیوک۷۱
۱۳هیوندای۷۱
۱۴پورشه۷۰
۱۵دوج۶۸
۱۶لینکلن۶۶
۱۷تسلا۶۶
۱۸اینفینیتی۶۵
۱۹فولکس‌واگن۶۴
۲۰ولوو۶۴
۲۱نیسان۶۳
۲۲فورد۶۳
۲۳شورلت۶۲
۲۴کادیلاک۶۲
۲۵کرایسلر۶۲
۲۶مرسدس بنز۵۶
۲۷جی‌ام‌سی۵۵
۲۸میتسوبیشی۵۴
۲۹آلفارومئو۵۳
۳۰جگوار۵۲
۳۱جیپ۴۶
۳۲لندروور۴۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *