بی‌ام‌و X7 M50i منهارت، یک شاسی‌بلند لوکس و اسپرت!

بی‌ام‌و X7 M50i منهارت با پکیج مشهور MHX7 650 این شرکت معرفی شد و حالا برای اولین بار می‌توانیم این خودرو را در دست یک مشتری ببینیم. در این خودرو خبری از عناصر طلایی‌رنگ بدنه نیست اما برچسب کلاسیک بالای شیشه جلو همچنان در جای خود قرار دارد. این شاسی‌بلند M پرفورمنس به خاطر کیت بدنه منهارت و برخی قطعات فیبر کربن گیرایی بیشتری دارد.

به گزارش بی‌ام‌و بلاگ، آنچه باعث جلب‌توجه بیشتر بی‌ام‌و X7 M50i منهارت می‌شود سیستم اگزوز سفارشی است که پرطنین از نسخه استاندارد ظاهر می‌شود. سوپر شاسی‌بلند منهارت در خلال رویداد خودرویی SCC500 در آلمان دیده شده و از نظر ما حتی اگر نسخه پرچم‌دار X7 M نیز تولید می‌شد نمی‌توانست تا این حد با ابهت جلوه کند زیرا ظاهر و صدای بی‌ام‌و X7 M50i منهارت واقعاً برای یک شاسی‌بلند M استاندارد بیش از حد ترسناک خواهد بود. شاید بی‌ام‌و با XM جدید بخواهد تا حدی به پروژه منهارت نزدیک شود.

درحالی‌که نسخه استاندارد بی‌ام‌و X7 M50i قدرت ۵۳۰ اسبی داشته و خروجی مدل آلپینا XB7 هم به ۶۲۱ اسب بخار می‌رسد، منهارت با ایجاد تغییراتی در پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربوی این برند قدرتش را به ۶۵۰ اسب بخار رسانده است. همچنین گشتاور ۷۵۰ و ۸۰۰ نیوتون متری نسخه استاندارد و آلپینا به رقم قابل‌توجه ۹۵۰ نیوتون متر می‌رسد.

احتمالاً می‌دانید که شاسی بلند موردبحث ما دیگر در سبد محصولات این خودروساز قرار ندارد. با معرفی نسخه فیس لیفت شاسی‌بلند بی‌ام‌و در اوایل سال جاری میلادی، این خودرو جای خود را به مدل M60i داد تا خبر استفاده از پیشرانه S68 هیبریدی ملایم جدید اعلام شود. این پیشرانه از نظر قدرت و گشتاور نسبت به قبل تفاوتی ندارد اما مهندسان یک پمپ روغن سبک‌تر و جدیدتر در نظر گرفته‌اند و توربوها نیز ارتقا یافته‌اند. هنوز مشخص نیست که این تغییرات روی راندمان واقعی M60i نیز تأثیر می‌گذارند یا خیر. آلپینا قبلاً مدل XB7 را بر اساس نسخه فیس لیفت شده معرفی کرده و این مدل نزدیک‌ترین چیز به X7 M تولید نشده محسوب می‌شود. دیگر گزینه موردعلاقه هم می‌تواند پروژه‌ اخیر منهارت باشد که در خیابان به شدت جلب‌توجه خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *