تبدیل خاور بنز به کمپر؛ پروژه‌ای محبوب در ایران و جهان

ساخت کمپر و کاروان طی چند سال اخیر در ایران نیز بسیار متداول شده است و برخی افراد به فکر استفاده از مینی بوس و کامیون برای این منظور افتاده اند، کاری که البته بسیار جذاب به نظر می رسد اما با مشکلاتی قانونی مواجه است چرا که تبدیل کاربری خودروهای تجاری به شخصی، با مشکلاتی همراه است و ممکن است از حیث معاینه فنی، خرید و فروش و بیمه مسائلی را برای مالکان ایجاد کند. اما در سایر کشورها ماجرا متفاوت است و معمولا قوانین ساده تری برای این موضوع وجود دارد.

در همین راستا، شرکت هلندی Collectief Soepel که توسط ۶ کارآفرین تاسیس شده، اخیرا دست به اقدامی مشابه زده و یک دستگاه مرسدس بنز واریو متعلق به آتش‌نشانی را به خودروی تفریحی تبدیل کرده است. این خودرو دارای مشخصات جالبی بوده و حسی نوستالژیک دارد.

پروژه جدید Collectief Soepel ششمین خودرویی است که توسعه می‌یابد. قبل از تغییر کاربری، مرسدس بنز واریو به کار برده شده در این پروژه به عنوان خودروی آتش‌نشانی در سوئیس مشغول خدمت‌رسانی بوده است. به همین خاطر کابین آن به رنگ زرد روشن حفظ شده تا به نوعی ادای دینی باشد به گذشته پر افتخارش. بقیه قسمت‌های بدنه این خودروی تفریحی خاص به رنگ سبز درآمده است.

هر چقدر که در نمای بیرونی این خودروی تفریحی ساده و قدیمی به نظر می‌رسد، در فضای داخلی به همان نسبت جذاب و لوکس است! جای جای کابین این مرسدس قدیمی دارای تزئینات و پوشش چوبی با لبه‌های گرد بوده و در آشپزخانه از تخته سه لا و چوب درخت ون به وفور استفاده شده است. شرکت سازنده دارد تمامی درهای داخلی صد در صد جنسی از پلاستیک‌های بازیافتی دارند.

مرسدس واریوی تفریحی از مجموعه کابینت کامل بهره می‌برد. جالب اینکه اجزا و قسمت‌های مختلف داخلی اکثرا مدور و دایره‌ای هستند. به گفته شرکت Collectief Soepel این امر به درخواست مشتری بوده و سلیقه‌ وی اینگونه ایجاب کرده است. ناگفته نماند تم رنگی و میز و صندلی‌های موجود در این خودرو، حس و حالی مشابه با دهه ۷۰ میلادی را به بیننده القا می‌کند.

موتورهوم جذاب شرکت Collectief Soepel برای یک خانواده پنج نفره ساخته شده و دو اتاقک خواب دارد. یکی از این اتاقک‌ها دقیقا روی کابین است. مبلمان هم تخت‌شو بوده و می‌توان از آن به عنوان تخت خواب استفاده کرد.

این خودروی تفریحی به امکانات مناسبی هم تجهیز شده که از جمله آنها می‌توان به روگازی با دو شعله، یخچال و مایکروفر اشاره کرد. متاسفانه در رابطه با قیمت اطلاعاتی در دست نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *