آخرین خودرو/ بر اساس اطلاعات به دست آمده، مجوز استاندارد خودروهای هیوندای از سوی سازمان ملی استاندارد صادر شده است و بزودی ترخیص این محصولات وارداتی کره ای گمرکات کشور آغاز می شود.

به گزارش آخرین خودرو، در حال حاضر نمونه های اولیه هیوندای کرتا در نمایندگی های تهران این نشان تجاری حضور دارند و فرایند آموزش خدمات پس از فروش را طی می کنند. همچنین گفته می شود که به غیر کرتا، طرف ایرانی برنامه عرضه محصولاتی دیگری از هیوندای همچون النترا، اکسنت، کونا و توسان را دارد. با توجه به اطلاعات به دست آمده، بخش عمده اولین محموله هیوندای در خاک ایران به النترا و کرتا اختصاص دارد.

طبق گفته منابع آگاه به خبرنگار آخرین خودرو، مجوز استاندارد خودروهای هیوندای از سوی سازمان ملی استاندارد صادر شده است. برای همین از سه شنبه مورخ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ دیگری مشکلی برای ترخیص کامل خودروهای هیوندای وجود ندارد و از صبح فردا، فرایند ترخیص این محصولات کره ای از گمرکات کشور آغاز می شود.

گفته می شود که حدود ۹۰۰ دستگاه از محصولات هیوندای در گمرکات کشور هستند و طی روزهای آتی به صورت رسمی ترخیص می شوند. پس از آن شرکت واردکننده موظف است تا با اعلام مشخصات فنی این خودروها، عرضه این محصولات را در سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی آغاز کند. بدیهی است که متقاضیان دور اول این سامانه می توانند نسبت به خرید این خودروها اقدام کنند.

پیگیری های خبرنگار آخرین خودرو نشان می دهد که اکثر خودروهای کیا هم مجوز استاندارد را دریافت کرده اند و قرار است تا طی روزهای آتی ترخیص خودروهای این نشان کره ای هم آغاز شود.