پیشرانه ۱۲ سیلندر بنتلی در روزگار کنونی که همه روی به پیشرانه‌های کم‌حجم آورده‌اند به مانند یک دایناسور می‌ماند و به زودی نیز بازنشسته خواهد شد زیرا این خودروساز می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰ به برندی تمام الکتریکی تبدیل شود. نیروگاه ۶ لیتری این شرکت اما همچنان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و به راحتی می‌تواند خودرویی با وزن حدود ۲۳۰۰ کیلوگرم را به سرعت‌های بالا برساند. در ویدئوی جدید منتشر شده می‌توانیم تست سرعت و شتاب بنتلی کانتیننتال GT اسپید را در اتوبان ببینیم.

با قدرت ۶۵۰ اسب بخاری و گشتاور ۹۰۰ نیوتون متری، این کوپه توئین توربو بدون هرگونه تعلل به سرعت‌های قابل‌توجه می‌رسد و درعین‌حال آرامش و پایداری مثال‌زدنی‌ای دارد. در واقع این خودرو به سرعت ۳۴۷ کیلومتر در ساعت می‌رسد که اندکی بالاتر از سرعت اعلامی ۳۳۵ کیلومتر در ساعت بنتلی برای کانتیننتال GT اسپید است. قطعاً برخی خودروهای الکتریکی سطح بالا در بحث شتاب بهتر از بنتلی عمل خواهند کرد و در آینده نزدیک از نظر حداکثر سرعت نیز با کانتیننتال GT اسپید برابری خواهند کرد اما چیزی که هرگز تکرار نخواهد شد پیشرانه ۱۲ سیلندر  W شکل است. خودروی موردبحث ما همچنین از سیستم اگزوز تیتانیومی ساخت آکراپوویچ سود می‌برد تا صدای گیراتری تولید کند. این سیستم اگزوز ۷ کیلوگرم سبک‌تر از نسخه استاندارد بوده و باعث افزایش ۴ درصدی قدرت پیشرانه نیز می‌شود.

پیشرانه به‌روز شده بنتلی اخیراً برای نسخه پرچم‌دار کانتیننتال GT مولینر معرفی شده و باعث ثبت شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۵ ثانیه ای می‌شود. در آینده‌ای نه چندان دور ثروتمندان خواهند توانست کانتیننتال را نصف این تعداد سیلندرها خریداری کنند زیرا انتظار می‌رود نسخه پلاگین هیبریدی این خودرو از پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۹ لیتری توئین توربوی فلایینگ اسپر استفاده کند. در سال ۲۰۲۵ محصول بدون آلایندگی بنتلی به عنوان اولین محصول الکتریکی تاریخ این شرکت معرفی خواهد شد و قدرت حدود ۱۴۰۰ اسب بخاری و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۱.۵ ثانیه ای خواهد داشت.