بی ام و سری ۱ که مشاهده می‌کنید اگرچه رفته است اما فراموش نشده است. این خودرو زمانی عرضه شد که باواریایی ها هنوز هم پیشرانه‌های ۶ سیلندر را با پلتفرم دیفرانسیل عقب ارائه می‌کردند. در واقع سری ۱ موردبحث آخرین خودرو از نوع خود است زیرا نسل دوم F21 آن پس از فیس لیفت در سال ۲۰۱۵ معرفی شده است. مدل M140i یک سال بعدتر برای جایگزینی با مدل M135i تولید شد، نامی که با سری ۱ دیفرانسیل جلو بازگشت.

این هاچبک داغ به‌صورت چهار چرخ محرک تولید شده است اما طرفداران می‌دانند نسخه سبک‌تر دیفرانسیل عقب نیز در دسترس بوده است. پیشرانه ۳ لیتری توربوی این خودرو با سیستم اگزوز آکراپوویچ و کیت تیونینگ مرحله ۳ همراه شده است و حالا قدرت ۴۸۰ اسب بخاری تولید می‌کند. گشتاور پیشرانه نیز با افزایش قابل‌توجه به ۷۰۰ نیوتون متر رسیده است.

بی ام و M140i پس از تغییرات رخ داده روانه اتوبان شده است تا توانایی‌های خود را به رخ بکشد. اگرچه برخی افراد می‌گویند صدای تولیدی پیشرانه خیلی زیاد است اما قطعاً در زمان تخت گاز رفتن هیجان زیادی ایجاد می‌کند. شکی وجود ندارد که پیشرانه ۶ سیلندر این خودرو عملکرد بسیار خوبی دارد و با فعال بودن لانچ کنترل شاهد یک هاچبک تمام‌عیار هستیم. این بی ام و کوچک در زمان ۳.۶۸ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و برای رسیدن از سرعت ۱۰۰ به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت نیز به ۸.۶۳ ثانیه زمان نیاز دارد.

شما به راحتی می‌توانید با نگاه کردن به کیلومتر شمار متوجه تیون شدن این خودرو شوید زیرا با اینکه خودرو در یک نقطه به سرعت ۲۶۹ کیلومتر در ساعت می‌رسد اما سرعت شمار همچنان روی ۲۶۰ کیلومتر در ساعت قفل شده است. بی ام و M140i در حالت استاندارد محدودیت سرعت الکترونیکی ۲۵۰ کیلومتر در ساعتی مشابه اکثر خودروهای آلمانی را دارد.

با دیدن این خودرو و ظرفیت‌های ارتقای آن قابل‌درک است که چرا برخی افراد از M135i ناامید شده‌اند. سری ۱ با پیشرانه ۶ سیلندر و ارتقای بخش M احتمالاً هرگز تولید نخواهد شد بنابراین امیدواریم نسخه قوی‌تری از این خانواده در نظر گرفته شود. چنین هاچبک داغی می‌تواند به جنگ فولکس‌واگن گلف R با قدرت ۳۱۵ اسبی برود.