تویوتا لندکروزرهای آفرودی جذاب و سفارشی در نمایشگاه استرالیا

شرکت پاتریوت کمپرز دو دستگاه تویوتا لندکروزر سری ۷۰ و یک دستگاه لندکروزر FJ49 را به کانسپت های فوق‌العاده آفرود و ماجراجویی تبدیل کرده است.

شرکت پاتریوت کمپرز در سال ۲۰۱۳ و در کوئینزلند استرالیا تأسیس شد تا به ارتقای خودروهای مشهور و آماده کردن آن‌ها برای آفرود و یدک کشی بپردازد. جاستین مونته سالوو مدیر پاتریوت کمپرز پس از بازدید نمایشگاه SEMA تحت تأثیر خودروهایی قرار گرفت که در این رویداد حضور داشتند. به همین خاطر او تصمیم گرفت خودروهای مخصوص خودش را نیز در چنین رویدادی به نمایش بگذارد. پاتریوت کمپرز یک سری محصولات جدید با نام سوپرتورر آفرود تولید کرده است و سه نمونه از آن‌ها بر اساس لندکروزر شکل گرفته‌اند. خودروهای موردبحث ما در نمایشگاه شیکاگو ۲۰۲۳ حضور داشته‌اند. با یکدیگر می‌خواهیم هیولاهای آفرود موردبحث را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم پس همراه ما باشید.

پاتریوت کمپرز LC79 مگاتورر ۶×۶

گیراترین مدل در بین سه تویوتا لندکروزر موردبحث همین LC79 مگاتورر است که بر پایه لندکروزر سری ۷۰ وانت پیکاپ شکل می‌گیرد. اولین بار در نمایشگاه ۲۰۱۷ ملبورن این خودرو معرفی شده است. شاید لندکروزر سری ۷۰ اصلی خیلی برای آمریکایی‌ها شناخته نشده باشد اما در برخی کشورها همچون استرالیا طرفداران بسیاری دارد. همان‌طور که می‌دانید تولید سری ۷۰ از سال ۱۹۸۴ شروع شد و تا همین امروز نیز ادامه دارد. البته تنها برخی نمونه‌های محدود آن وارد آمریکا شده‌اند.

تیم پاتریوت کمپرز با JMACX برای ارتقای شاسی FJ79 همکاری کرده است تا بتوان یک اکسل دیگر را روی آن سوار کرد. سیستم تعلیق نیز از نوع بادی سواری به همراه شوک‌های TJM است که قابلیت تنظیم ارتفاع را دارد. ترمزها نیز شامل دیسک‌های ۱۴.۲ اینچی با کالیپرهای ۶ پیستونه هستند که پشت رینگ‌های ۱۸ اینچی و لاستیک‌های ۳۷ اینچی میکی تامپسون پنهان می‌شوند. نیروبخش هیولای موردبحث پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۵ لیتری توربودیزل با ۳۰۰ اسب بخار قدرت است. وقتی وارد کابین LC79 مگاتورر شوید می‌توانید صندلی‌های جلوی مسابقه‌ای با پوشش چرم و جیر و دوخت های متفاوت را ببینید. همچنین کنسول مرکزی جدید، پشت آمپرهای متمایز و…نیز جزو دیگر ویژگی‌ها هستند. بجای محفظه بار نیز جعبه‌ابزار سفارشی و لاستیک‌های زاپاس نصب شده است. بالای کابین هم چراغ‌های LED پرنوری را می‌بینیم. تکمیل کننده پکیج پاتریوت کمپرز نیز وینچ های جلو و عقب، تانک آب ۷۰ لیتری، یخچال ۶۰ لیتری و ۲ باک سوخت ۶۳ گالنی خواهد بود.

LC79 سوپرتورر

این خودرو ظاهر ملایم‌تری نسبت به برادر بزرگ‌تر خود دارد و بر اساس همان مدل طویل LC79 شکل می‌گیرد اما نکته مهم به استفاده از پیشرانه ۴.۵ لیتری با قدرت بیشتر مربوط می‌شود. پیشرانه موردبحث اگرچه مشابه مدل مگاتورر است اما به کیت مرحله ۲ مجهز است و از توربوی بهتر، اینترکولر بزرگ‌تر و… سود می‌برد. حاصل این تغییرات دستیابی به قدرت ۴۰۲ اسب بخار خواهد بود.

به منظور ایجاد فضای ذخیره‌ای بیشتر شاهد افزایش چند سانتی‌متری طول شاسی هستیم. سیستم تعلیق نیز در بخش عقب از نوع پیچشی است. از جمله ویژگی‌های آفرود و ماجراجویی LC79 سوپرتورر می‌توان به اسنورکل سافاری، وینچ های جلو و عقب پرقدرت با قلاب‌های مخصوص، آینه‌های بزرگ، کمپرسور و… اشاره کرد. برای کمپینگ نیز امکاناتی همچون چادر سقفی، ابزار مخصوص آشپزخانه، تانک آب و پانل خورشیدی وجود خواهد داشت. در داخل کابین این لندکروزر ارتقا یافته می‌توان صندلی‌های ریکارو، کنسول ذخیره‌ای T شکل و… را مشاهده کرد.

پاتریوت کمپرز FJ49

فرزندان دوقلوی جاستین مونته سالوو زمانی که بچه مدرسه‌ای بودند با این کسب‌وکار آشنا شدند و زمانی که می‌خواستند اولین خودروی خود را بخرند یک دستگاه تویوتا FJ45 مدل ۱۹۷۷ را پیدا کردند. این دو برادر به همراه پدر خود پروژه جدیدی را شروع کردند. آن‌ها تغییرات عدیده‌ای را در بخش‌های پیشرانه، دیفرانسیل‌ها و… به وجود آوردند. سیستم تعلیق با استفاده از فنرهای پیچشی سفارش ارتقا یافت. همچنین لاستیک‌های ۲۰ اینچی بی اف گوودریچ نیز روی خودرو نصب شدند. از جمله تغییرات ظاهری FJ49 پاتریوت کمپرز می‌توان به قوس چرخ های جدید، وینچ، چراغ‌های LED و… اشاره کرد. برای آنکه ماهیت رترو خودرو حفظ شود مواردی همچون طراحی نیمکت مانند صندلی حفظ شدند و همان چرم کاراملی رنگ استفاده شد. همچنین داشبورد فلزی و برخی اجزای کلاسیک تویوتا بدون تغییر ماندند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *