هربرت دیس (Diess)، مدیر گروه خودروسازی فولکس‌واگن اعلام کرد که پورشه و آئودی، دو زیرمجموعه این گروه از سال ۲۰۲۶ در مسابقات فرمول یک رقابت خواهند کرد.

خودروسازان برای آزمایش و نمایش فن‌آوری‌های خود در مسابقات اتومبیلرانی شرکت می‌کنند. حضور در این مسابقات همچنین تاثیر زیادی در تبلیغ نام این کارخانه‌ها دارد و به شهرت و اعتبار آنها کمک می‌کند. اما هزینه بالا و رقابت سخت در فرمول یک باعث شده تا بسیاری از خودروسازان درباره منافع حضور در این مسابقات تردید داشته باشند.

این تردید در مدیران فولکس‌واگن هم وجود داشت. هربرت دیس در یک جلسه پرسش و پاسخ اینترنتی گفت که هیئت مدیره در این باره نظر یکسانی نداشت، اما در نهایت به این نتیجه رسید که منفعت این کار بیشتر از هزینه‌اش است.

موفقیت مرسدس-بنز در سال‌های اخیر یکی از عواملی است که برای دیگر شرکت‌ها انگیزه ایجاد کرده است. مدیر مرسدس-بنز می‌گوید که حضور در فرمول یک باعث شده تا نام بنز بیشتر در رسانه‌ها مطرح شود. او ارزش این حضور را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار برآورد کرده است.

مدیران تازه فرمول یک تلاش می‌کنند رقابت را با تغییر قوانین هیجان انگیزتر کنند و تعداد بینندگان را در چین و آمریکا افزایش دهند. به گفته برگزارکنندگان فرمول یک پخش تلویزیونی این رقابت‌ها در فصل ۲۰۲۱ یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون بیننده داشت.

آئودی و پورشه برای فراهم کردن سرمایه برای حضور در فرمول یک، رقابت در مسابقات دیگر اتومبیلرانی را کاهش داده یا متوقف کرده‌اند. آنها همچنین برای کاهش هزینه‌ها می‌خواهند یک موتور مشترک برای تیم‌های خود بسازند. گفته می‌شود پورشه با تیم فرمول یک ردبول به مسابقات وارد خواهد شد و آئودی هم در حال مذاکره با تیم مک‌لارن است.