خودروی برقی گریت وال Mecha Dragon در نمایشگاه گوانگژو ۲۰۲۱ رونمایی شد

گروه خودروسازی گریت وال موتورز چین از خودروی برقی سالون مکا دراگون در نمایشگاه گوانگژو ۲۰۲۱ رونمایی کرد که از دو موتور الکتریکی با مجموع قدرت خروجی ۵۴۳ اسب بخار بهره می‌برد و قیمتی حدود ۷۶ هزار دلار دارد.

هنوز هم طرح‌های کمی در دنیای خودرو وجود دارند که ما را شگفت‌زده می‌کنند، زیرا در طول سال‌ها سهم عادلانه‌ای از خودروهای با طراحی جسورانه را در اطراف خود دیده‌ایم. کافی است این کار را به خودروسازان چینی بسپارید تا خودروی برقی عجیب و غریبی با نام سالون مکا دراگون (Saloon Mecha Dragon) را طراحی کنند.

ابتدا اجازه دهید نام نسبتاً غیرعادی خودرو را رمزگشایی کنیم. خب، «Saloon» زیرمجموعه الکتریکی جدید از گروه خودروسازی گریت وال موتورز (GWM) است و Mecha Dragon اشاره به یکی از شخصیت‌هایی است که باید در بازی Mega Man ۲ با آن مبارزه کنید.

اگر با این شخصیت داستانی آشنا نیستید، اساساً یک بالن هیدروژنی پرنده با دم و سر اژدها است که شعله‌های آتش از آن بیرون می‌زند. به گزارش موتوروان، این خودروی الکتریکی وحشی که در نمایشگاه گوانگژو ۲۰۲۱ رونمایی شد، کاملاً ظاهر مکانیکی (شبیه ربات‌ها، انسان‌نماها، سایبورگ‌ها و غیره) را به نمایش می‌گذارد و به جرأت می‌توان گفت که به خوبی در عنوان بازی «Grand Theft Auto» جا می‌گیرد. مطمئناً این ظاهر جذاب با خطوط و زوایای فراوان آن همراه با طرح فست‌بک است.

با توجه به روندی که اخیراً در خودروهای چینی از جمله فورد ایوس (Evos) دیده‌ایم، سالون مکا دراگون هم از سیستم سرگرمی فوق عریض بهره می‌برد که حدود نیمی از داشبورد را پوشش می‌دهد. نمایشگر کاملا دیجیتال جلوداشبورد هم به آن ملحق شده است و آن‌ها دریچه‌های هوای جانبی بقیه فضای موجود روی داشبورد را اشغال می‌کنند. به نظر می‌رسد این خودروی برقی پنج سرنشین باشد، اگرچه صندلی وسط عقب با پوشش آبی تیره‌تر آن کاملاً باریک است.

با کمی دقت می‌توان متوجه شد که جالیوانی بسیار شبیه به نمونه‌های مورد استفاده در پورشه پانامرا هستند، اما خود کابین مکان خوبی برای قرار گرفتن به نظر می‌رسد. نور محیطی LED کمی بیش از حد روشن به نظر می‌رسد، اگرچه احتمالا فقط برای تصاویر مطبوعاتی ایجاد شده باشد. به نظر می‌رسد فرمان‌های دو پره در حال بازگشت هستند و با توجه به اینکه نیمه‌ی پایینی داشبورد با رنگ روشن‌تری تزئین شده است، رنگ آبی زیادی در داخل کابین وجود دارد.

در مورد مشخصات فنی، سالون مکا دراگون (هنوز نمی‌توانیم به نام عجیب آن عادت کنیم) دارای موتورهای الکتریکی دوگانه با مجموع قدرت خروجی ۵۴۳ اسب بخار و ۷۵۰ نیوتن‌متر گشتاور است. این خودروی برقی از بسته باتری بزرگ ۱۱۵ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند که انرژی کافی را برای ظرفیت پیمایش ۸۰۲ کیلومتری (نزدیک به ۵۰۰ مایل) طبق استاندارد آزمایش خودروهای سبک چین (CLTC) فراهم می‌کند.

ظاهراً خودروی برقی سالون مکا دراگون از شارژ سریع ۴۸۰ کیلووات پشتیبانی می‌کند، که خودروهایی مانند پورشه تایکان و هیوندای آیونیک ۵ از آن بهره می‌برند. شارژ با حداکثر توان به مدت ۱۰ دقیقه، باتری را شارژ می‌کند و ۴۰۱ کیلومتر (۲۵۰ مایل) برد دارد. رسانه‌های محلی گزارش می‌دهند که این خودرو کمتر از چهار لایدار (LIDAR) و تعدادی دوربین‌ و حسگرهای بیشتری نسبت به سیستم‌های پیشرفته دستیار راننده دارد.

گفته می‌شود تیراژ تولید سالون مکا دراگون به ۱۰۱ دستگاه خودرو محدود شده و ۴۸۸،۸۰۰ یوان (۷۶،۴۰۰ دلار طبق نرخ ارز فعلی) قیمت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *