شرکت خودروسازی دولتی دانگ فنگ به تازگی از هاچ بک جدید و برقی خود با نام دانگ فنگ EX1 پرو رونمایی کرده است. این خودرو شباهت بسیار زیادی به رنو کویید دارد، تا حدی که به نظر می‌رسد تنها لوگو رنو با لوگو دانگ فنگ جایگزین شده است و هیچ تفاوت دیگری میان رنو کوئید و دانگ فنگ EX1 مشاهده نمی‌شود. دانگ فنگ EX1 پرو با قیمتی بین ۴۵۷۰۰ تا ۵۶۷۰۰ یوان به مشتریان عرضه می‌شود و پیش فروش آن از ماه گذشته میلادی آغاز شده است.

از نظر ظاهر داخلی و خارجی، دانگ فنگ EX1 پرو ظاهری کاملا مشابه رنو کوئید مشهور دارد و البته هیچ نشانه خاصی از برقی بودن در چهره این هاچ‌بک نمایان نیست. به نظر می‌رسد برای کاهش قیمت تمام شده خودرو، طراحان دانگ فنگ از ایجاد تغییرات بصری در دانگ فنگ EX1 پرو خودداری کرده‌اند. 

دانگ فنگ EX1 پرو به موتور برقی سنکرون با آهنربای دائمی با ۴۴ اسب‌بخار قدرت و ۱۲۵ نیوتن‌متر گشتاور مجهز است. پکیج سه تایی باطری‌های لیتیوم یون با ظرفیت ۲۶.۸ کیلووات ساعت نیز وظیفه تامین انرژی این موتور برقی را برعهده دارند. دانگ فنگ EX1 پرو مطابق چرخه CLTC بردی معادل ۳۲۱ کیلومتر را در اختیار راننده می‌گذارد که برای یک هاچ‌بک برقی کوچک راضی‌کننده خواهد بود.

دانگ فنگ ادعا می‌کند که شاسی این خودرو از فولاد با مقاومت بالا ساخته شده است. دو کیسه هوا، قابلیت نصب صندلی کودک و سیستم ترمز ABS و EBD بخشی از تجهیزات هاچ بک برقی دانگ فنگ را تشکیل می دهند.