دوج چلنجر هلکت به لطف قدرت عظیمی که زیر کاپوت دارد، در پیست‌های درگ زیاد دیده می‌شود اما آیا این ماسل کار قدرتمند آمریکایی می‌تواند در ۴۰۰ متر مهندسی موتوراسپرت آلمانی که در پورشه ۹۱۱ GT3 RS نسل ۹۹۱ نهفته است را مغلوب کند؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، یک هلکت وایدبادی در برابر یک GT3 RS با گیربکس فوق‌العاده سریع PDK قرار گرفته است.

چلنجر هلکت وایدبادی به لطف پیشرانهٔ قدرتمند و لاستیک‌های پهن عقب، در مسابقات درگ آماتور خودروی محبوبی است. در سینهٔ این خودرو نیروگاه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژی قرار گرفته که در این نسخه ۷۱۷ اسب بخار قدرت و ۸۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. در نسخهٔ وایدبادی گلگیرهای خودرو برای پوشاندن لاستیک‌های عظیم ۳۰۵ عقب که به میزان قابل‌توجهی از لاستیک‌های ۲۷۵ هلکت معمولی عریض‌تر هستند پهن‌تر شده‌اند. چلنجری که در این ویدئو حضور دارد بجای گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک از نمونهٔ شش سرعتهٔ دستی استفاده می‌کند که هرچند به لانچ کنترل مجهز است اما به اندازهٔ گیربکس اتوماتیک سریع نخواهد بود. به‌عنوان‌مثال، در آزمایش کارانددرایور، هلکت وایدبادی اتوماتیک ظرف ۳.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید درحالی‌که نسخهٔ دستی برای انجام این کار به ۴ ثانیه زمان نیاز داشت.

در سمت دیگر میدان، ۹۱۱ GT3 RS از نسل ۹۹۱ ایستاده که هرچند رنگ قرمز مشابهی با چلنجر دارد اما شباهت‌های این دو خودرو در همین‌جا به پایان می‌رسد. GT3 RS از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی استفاده می‌کند که ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد و تا ردلاین ۹ هزار rpm دور می‌گیرد. این موتور به گیربکس دوکلاچهٔ PDK پورشه متصل شده تا نیروی خود را به چرخ‌های عقب برساند. هرچند این خودرو در حال حاضر کمی قدیمی شده و به‌زودی نسل جدید GT3 RS معرفی خواهد شد اما هنوز هم بسیار توانمند است و ظرف تنها ۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. خب با این شرایط آیا پورشه ۹۱۱ GT3 RS می‌تواند دوج چلنجر هلکت وایدبادی را در زمین خانگی خود شکست دهد؟ پاسخ را در ویدئوی بالا ببینید.