آستون‌مارتین این روزها دوران بدی را در فرمول یک سپری می‌کند زیرا نه‌تنها خودروی مسابقه‌ای این شرکت از سرعت بالایی برخوردار نیست بلکه خودروی ایمنی ونتیج هم به خاطر سرعت پایین موردانتقاد قرار گرفته است. رانندگان فرمول یک آن‌قدر به کندی این خودرو اعتراض کرده‌اند که فیا مجبور شده در دفاع از آن بیانیه‌ای منتشر کند. فدراسیون جهانی اتومبیلرانی در این بیانیه گفته است:

فیا تکرار می‌کند که وظیفهٔ اصلی سیفتی کار فرمول یک، سرعت بالا نیست بلکه ایمنی رانندگان، مارشال‌ها و مسئولان است. سرعت سیفتی کار توسط ریس کنترل تعیین می‌شود و به توانایی‌های خودروهای ایمنی ارتباطی ندارد.

فیا در ادامه گفته است دلایل مختلفی ممکن است سرعت سیفتی کار را کاهش دهند مثل خارج کردن خودروی آسیب‌دیده از مسیر، ترمیم کردن دیواره‌های آسیب‌دیده پیست و یا تمیز کردن مسیر از قطعات خودروها.

این بیانیه به دنبال اظهارات مکس ورشتپن پس از گرند پری استرالیا که سفتی کار آستون‌مارتین را لاک‌پشت خطاب کرد منتشر شده است. البته رانندهٔ ردبول تنها کسی نبود که پس از مسابقهٔ استرالیا از ونتیج انتقاد کرد زیرا جورج راسل رانندهٔ تیم مرسدس هم اشاره کرد که این آستون‌مارتین در هر دور حدود پنج ثانیه از دیگر خودروی ایمنی مسابقات یعنی مرسدس AMG GT بلک سریز کندتر است. علاوه بر این، رانندهٔ صدرنشین جدول فصل ۲۰۲۲ مسابقات یعنی چارلز لکلرک نیز از سیفتی کار آستون‌مارتین انتقاداتی داشته و حتی رانندهٔ این خودروی ایمنی که خود یک رانندهٔ مسابقه‌ای سابق DTM است هم اظهارات لکلرک را تأیید کرده است.

البته کندی ونتیج نسبت به AMG GT بلک سریز کاملاً طبیعی است زیرا هرچند هردوی این سوپراسپرت‌ها از موتور ۴ لیتری V8 توئین توربوی ساخت AMG استفاده می‌کنند اما این موتور در ونتیج ۵۳۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که بسیار از قدرت ۷۳۰ اسب بخاری آن در بلک سریز کمتر است.